شناسهٔ خبر: 53764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

ایمن‌سازی ۱۵ مدرسه حاشیه راه‌های استان همدان

ایمن سازی جاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از ایمن‌سازی فیزیکی ۱۵ مدرسه حاشیه راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی اظهار کرد: این اقدام به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی انجام شده است.

وی، بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان را از دیگر اهداف عنوان کرد و گفت: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می‌شود.

رودباری با بیان اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند، یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در زمینه ایمن‌سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل راهداری استان همدان افزود: این ایمن‌سازی شامل بیش از ۴ هزار متر نوار لرزاننده، ۲۸۰ متر کانال عابرین پیاده، ۱۲۰ لوگوی کف نوشته و ۶۰ عدد تابلو مدارس است.

رودباری به آموزش و توزیع اقلام به منظور ارتقا ایمنی دانش آموزان به میزان ۵ هزار نفر ساعت آموزش در ۲۵ مدرسه روستای هدف سطح استان اشاره و بیان کرد: توزیع کیف، کتابچه‌های ایمنی و دفترچه با طرح ایمنی با همکاری پلیس‌راه استان، دهیاری‌ها و آموزش و پرورش از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی همچنین آموزش و توزیع اقلام به میزان ۵ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت برای ارتقاء ایمنی کاربران جاده‌ای را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و ابراز کرد: این آموزش در ۳۵ روستای هدف سطح استان انجام شد.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور کلاه ایمنی موتورسواران، کتابچه‌های ایمنی، شبرنگ‌های مختلف ایمنی و جلیقه شبرنگ فسفری توزیع شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه، کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد امداد خودروهای دارای مجوز این اداره کل و کارخانه‌های تولیدکننده خودرو با بیش از ۱۱۰ دستگاه در سطح استان را از دیگر اقدامات عنوان و اظهار کرد:

کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد ۶ مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین، کنترل و نظارت کریدوری تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی جاده‌ای به ویژه بخش مسافری به شکل مستمر، کنترل و نظارت مدیران فنی شرکت‌ها، صدور و نظارت و کنترل بر صدور پروانه‌های ترافیکی استان و نظارت و صدور اعمال جرائم اضافه تناژ و صدور برگه ترخیص از دیگر اقدامات اجرایی اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل است.

نظر شما