شناسهٔ خبر: 53788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبوری خبر داد:

برگزاری جشنواره فرهنگی با رویکرد توسعه فرهنگ بسیجی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از برگزاری جشنواره فرهنگی با رویکرد توسعه فرهنگ بسیجی در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، اولین جلسه شورای بسیج اداره کل راه و شهرسازی قم در سال ۹۷ با محوریت برنامه‌های سالگرد آزادسازی خرمشهر، رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور مدیرکل و اعضا تشکیل شد.

حسن صبوری در اولین جلسه شورای بسیج اداره کل اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب موجب ارتباط بیشتر کارکنان با پایگاه بسیج می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند موجب مشارکت حداکثری کارکنان در برنامه‌های پایگاه بسیج شود برگزاری مسابقات و جشنواره فرهنگی است.

وی ضمن اشاره به لزوم ایجاد شادابی در بین کارکنان افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی با رویکرد فرهنگ بسیجی و معطوف به فعالیت‌ها و وظایف سازمانی اداره کل موجب شادابی و انبساط خاطر کارکنان می‌شود و این امر در نگرش مثبت به بسیج مؤثر خواهد بود.

در ادامه جلسه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید سعادتمند اداره کل راه و شهرسازی استان قم ضمن اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در سال ۹۶ در خصوص برنامه‌های سال ۹۷ توضیح داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی برنامه‌های اجرایی بسیج ادارات در سال ۹۷ دربرگیرنده اقدامات و فعالیت‌هایی است که موجب گسترش و توسعه فرهنگ بسیجی در میان کارکنان دولت خواهد شد.

ابراهیم قاضیان اظهار کرد: علاوه بر فعالیت‌های مشخص و معین و وظایف ذاتی اعضای پایگاه بسیج، نیازمند انجام اقداماتی در سایر حوزه‌ها و شئون زندگی کارمندان هستیم.

وی افزود: پایگاه بسیج شهید سعادتمند می‌تواند در قالب برنامه‌های متنوع برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها موجب جذب حداکثری کارکنان اداره کل در قالب بسیجی فعال شود.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید سعادتمند اداره کل راه و شهرسازی استان قم تشریح کرد: علاوه بر حضور فعال پایگاه بسیج اداره کل در مراسم‌ها و مناسبت‌ها، می‌توان در قالب برگزاری اردوهای فرهنگی و مسابقات ورزشی، از کارکنان غیر عضو برای ثبت‌نام و فعالیت در پایگاه بسیج دعوت نمود.

وی با اشاره به اهمیت مفهوم بصیرت در فرهنگ بسیجی اظهار کرد: در همین راستا برگزاری برنامه‌هایی در قالب آگاهی بخشی، استکبارستیزی، اهمیت جایگاه ولایت‌فقیه در نظام اسلامی و تشکیل حلقه صالحین در دستور کار پایگاه بسیج شهید سعادتمند اداره کل راه و شهرسازی استان قم در سال ۹۷ خواهد بود.

قاضیان ضمن اشاره به مستندسازی فعالیت‌های پایگاه بسیج در طول سال، تأکید کرد: از همه ابزارهای موجود تبلیغی اعم از پرتال اداره کل، پیام‌رسان‌ها و سیستم اتوماسیون اداری می‌توان فعالیت‌های پایگاه بسیج اداره کل را اطلاع‌رسانی و تبلیغ کرد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید سعادتمند اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل برخی ناهماهنگی‌های ایجادشده و به‌منظور هم‌افزایی، تشکیل شورای فرهنگی اداره کل در دستور کار است و برای هماهنگی و برگزاری مطلوب برنامه‌های مذهبی و فرهنگی علاوه بر حضور اعضای پایگاه بسیج با تشکیل جلسات شورای فرهنگی از نقطه نظرات کارشناسان حوزه فرهنگی هم بهره‌مند خواهیم شد.

نظر شما