شناسهٔ خبر: 53819 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

شاهد تحول در بندر شهیدبهشتی چابهار هستیم/ بهره‌برداری از قابلیت‌های چابهار می‌تواند برای حل مشکلات اقتصادی کارساز باشد

استاندار سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی شاهد تحول در بندر شهیدبهشتی چابهار هستیم و باید بدانیم که رونق اقتصادی در این منطقه فعالیتی ضروری برای کشور به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، دانیال محبی؛ استاندار سیستان و بلوچستان در آیین امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهیدبهشتی چابهار که ظهر امروز(چهارشنبه) در محل ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد،  ضمن تقدیر از محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل توجه ویژه به بندرشهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: چابهار علاوه بر داشتن موقعیتی استراتژیک و ظرفیت‌های توریستی از غنای بالای در حوزه کانی و معدن برخوردار است.

آینده بسیار خوبی در انتظار چابهار است

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آینده بسیار خوبی در انتظار چابهار است، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان دژ اقتصادی و امنیتی کشور است و از ظرفیت بسیار بالایی برای تعامل با دنیا برخوردار است و به طور حتم بهره برداری از قابلیت های مختلف چابهار می تواند برای حل مشکلات اقتصادی کشور کارساز باشد.

محبی با اشاره به اینکه امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهیدبهشتی چابهار، دو پروژه بسیار مهم برای منطقه هستند، گفت: باید از ظرفیت کانی های موجود در منطقه استفاده کنیم و اگر بتوانیم در اکتشافات موفق عمل کنیم قطعا شرایط مطلوب تری را پیش رو خواهیم داشت.

باید زیرساخت های حمل و نقلی بیشتری ایجاد کنیم

وی افزود: باید زیرساخت های حمل و نقلی بیشتری را ایجاد کنیم و با تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه اشتغال زایی برای جوانان را رقم بزنیم.

بنابر این گزارش، نماینده چابهار و نایب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی نیز کاهش تعرفه ها کالا و کشتی توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر کشور به ویژه بندرشهید بهشتی چابهار را اقدامی قابل تقدیر و موثر در افزایش میزان ترانزیت و ترافیک کالا دانست.

نگاه مثبتی به استان سیستان و بلوچستان وجود دارد

عبدالغفور ایران نژاد در این مراسم، اظهار کرد: نگاه مثبتی به استان سیستان و بلوچستان وجود دارد و باید به منظور رونق اقتصادی منطقه، توسعه زیرساخت های حمل و نقلی در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: در حال حاضر بستر برای سرمایه گذاری در چابهار فرآهم شده است و چینی ها نیز برای سرمایه گذاری به این منطقه آمده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین کاهش تعرفه ها کالا و کشتی توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر کشور به ویژه بندرشهید بهشتی چابهار را از اقدامات درخور به منظور افزایش میزان ترانزیت و ترافیک کالا دانست.

اثرگذاری الحاق بنادر شهیدبهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار در رشد صادرات و واردات

ایران نژاد با بیان اینکه الحاق بنادر کلانتری و شهیدبهشتی به منطقه آزاد چابهار در روند روبه رشد صادرات و واردات منطقه اثرگذار خواهد بود، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران این بخش به نحو مطلوب استفاده کنیم چرا که آن ها کمک حال کشور هستند.

نظر شما