شناسهٔ خبر: 53829 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی:

سازمان بنادر به دنبال پیاده‌سازی تعامل شهر و بندر است/ افزایش نرخ اشتغال در شهرهای بندری با تعامل بین شهر و بندر

ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات مهمی که سازمان بنادر و دریانوردی دنبال می‌کند و اکثر شهرهای بندری به دنبال پیاده‌سازی آن هستند، طرح تعامل شهر و بندر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ذبیح‌الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی درباره تعامل شهر و بندر، گفت: مطالعات توسعه ای حدود  ۱۲ بندر با رویکرد بازآفرینی شهری و تعامل بندر با شهر از اواخر سال گذشته شروع شده است. این مهم کمک می‌کند تا خلاء‌های ایجاد شده در شهرهای بندری کشور کاهش پیدا کند و همچنین درصد سهم مهاجرت روند نزولی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: زمانیکه تعاملات بین شهر و بندر افزایش پیدا کند، میزان اشتغال در شهرهای بندری افزایش پیدا خواهد کرد و از طرفی هر دو مجموعه می‌توانند در توسعه فعالیت‌های خود کمک کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل شهر و بندر از امسال اجرایی می‌شود و در این زمینه نمایندگان مجلس هر کمکی که سازمان بنادر نیاز داشته باشد، دریغ نخواهند کرد. حمایت‌های مجلس کمک می‌کند تا طرح یاد شده با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی اظهار کرد: در برخی از شهرهای بندری هنوز بخش ها از پتانسیل یکدیگر اطلاعی ندارند و نمی توانند هم‌افزایی داشته باشند. وقتی تعامل شهر و بندر پیاده‌سازی شود این مشکلات برطرف خواهد شد.

نیکفر با بیان اینکه ایران در گردشگری دریایی توسعه و پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سال های گذشته تنها سفرهای دریایی مورد توجه قرار می گرفت اما در مقطع فعلی مردم دنبال گردشگری دریایی هستند. خوشبختانه با همت سازمان بنادر گردشگری دریایی روند توسعه ای خوبی را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران با توجه به حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سرمایه‌گذاری در بنادر و گردشگری دریایی راغب شدند، اظهار کرد: از شمال تا جنوب فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که نباید آن را از دست داد. با امکانات موجود فرآیند سرمایه‌گذاری را می‌توان با سرعت بیشتری پیش برد.

نظر شما