به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حملونقل كالای این سازمان در مصاحبه با رسانهی ملی با اشاره به اینكه تعامل، هماندیشی و تصمیمگیری مشترك در برنامههای كلان بخش با نمایندگان فعال بخش حملونقل جادهای و تشکلهای صنفی جزو اصول و سیاست كاری سازمان راهداری و حملونقل جادهای است افزود: در ماههای اخیر بهویژه در چند روز گذشته با هماهنگی بهعملآمده با نهادها و سازمانهای دستاندرکار حملونقل جادهای، همچنین با ملاقاتی كه با رانندگان تلاشگر در این ایام و در مقاطع مختلف در پایانههای حمل كالا و یا جلسات متعدد برگزار شد، این فعالان درخواستهایی بالأخص بحث افزایش نرخ كرایه حمل را داشتند كه مورد قبول همه بود و در این خصوص تلاشهای خوبی با همكاری تشکلها صورت گرفته است.
دغاغله در ادامه گفت: در خصوص سهم دولت در بیمه تأمین اجتماعی كه از مطالبات و خواستهای رانندگان تلاشگر بود، روز گذشته با اقدام جدی و هماهنگی با دیگر مسئولین ذیربط خوشبختانه تصمیمات خوبی در جهت حل این مشكل اتخاذشده و شرایط عادی حاكم شده است.
وی با اشاره به راهاندازی بارنامه برخط مجازی با كمك خود رانندگان در سال ٩٥ در پایانه بندر شهید رجایی و در پایانه بندر امام (ره) و بوشهر در سال ٩٦، تصریح كرد: تلاش سازمان راهداری و حملونقل جادهای كاهش زمان توقف در پایانههای حمل كالا، قانونمند كردن دریافت كالا و برقراری عدالت كامل است.
دغاغله با تأکید بر اینكه دو كانون و تشكل صنفی كارفرمایی و كارگری مسئولیت نرخ توافقی کمیسیونهای حمل كالا را بر عهدهدارند، خاطرنشان كرد: نرخ كمیسیون کاملاً «مشخص است و از سال ٨٧ تقریباً» ثابت بوده است و احیاناً «دریافت خارج از عرف حتماً» در کمیسیونهای ماده ١٢ و رسیدگی به تخلفات شرکتهای حملونقل كالا بررسی و اعمال قانون میشود.
مدیرکل حملونقل كالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای در این زمینه دو راهكار جهت جلوگیری از بروز تخلف را اینگونه بیان كرد: نخست مسئولیت ارائه گزارشهای تخلف در دریافت كمیسیون اضافی بر عهده انجمن صنفی رانندگان قرار گرفته است و دوم برای خود رانندگان در سراسر كشور فرمهایی در اختیار آنان قرار گرفته كه در صورت مشاهده موضوع اضافه دریافتی كمیسیون، فرمها تكمیل و در اختیار ادارات كل راهداری و حملونقل جادهای استانها جهت اعمال قانون قرار گیرد.
دغاغله وعده راهاندازی سیستم جدید اطلاعرسانی از وضعیت بارنامه، كمیسیون دریافتی و غیره بهصورت کاملاً شفاف و روشن از طریق تلفن همراه به رانندگان در آیندهای نزدیك خبر داد.
وی در خصوص نوسازی ناوگان حملونقل جادهای كالا نیز توضیح داد: در این خصوص دو نهاد اصلی وزارت نفت از طریق سازمان بهینهسازی مصرف سوخت از محل صرفهجویی سوخت و پرداخت تسهیلات اعتباری و وزارت راه و شهرسازی با مسئولیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای اقدامات مناسبی را آغاز کردهاند لیكن به جهت تعداد زیاد ناوگان فرسوده در كشور از یکسو و ظرفیت محدود تولیدکنندگان داخلی از سوی دیگر این طرح از شتاب بالایی برخوردار نیست، لذا به جهت كمك به اشتغال رانندگان زحمتكش مقرر گردیده است یک ماه پس از اسقاط خودروی فرسوده، خودروی جدید را دریافت نماید تا در معیشت آنان خللی وارد نشود، كه این موضوع در گذشته از شش ماه تا ٢ سال به طول میانجامید.
دغاغله در خصوص سهمیه سوخت ناوگان حملونقل كالا گفت: فعالان بخش حملونقل كالا جزو پاك دست ترین خدمتگزاران جامعه هستند و به میزان نیاز خود سوخت دریافت مینمایند لذا طرح دریافت سوخت بر اساس پیمایش نیز كه از سال ٩٤ آغاز گردیده موجب برقراری نظم بخشی بیشتر و صرفهجویی قابلملاحظه سوخت در كشور شده و در این طرح بر اساس اسناد بارنامه و صورتوضعیت و در نظر گرفتن تمام جوانب اعم از تردد با كالا و بدون بار، احیاناً توقف فعالیت به جهت مشكلات راننده یا خودرو و غیره سوخت تحویل میگردد و خوشبختانه تاكنون در ارتباط با سهمیه سوخت مشكلی گزارش نشده است و در صورت درخواست رانندگان ارجمند رسیدگی لازم توسط کارگروههای استانی انجام خواهد شد.
وی در پایان با قدردانی و تقدیر از صبوری و همراهی تمامی اعضای خانواده بزرگ و قشر شریف رانندگان كه در تمامی برههها و در سختترین شرایط كشور همچون نقشآفرینی در پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی، دوران ٨ سال دفاع مقدس، در حوادث غیرمترقبه چون زلزلههای متعدد و غیره همواره در كنار نظام و دولت به شایستگی تمام، همراهی نمودهاند، تلاش برای برقراری آرامش خاطر و حفظ منافع و حصول مطالبات آنان را برای تمامی مسئولین ذیربط در كشور یك اصل مهم و اساسی دانست.
نظر شما