شناسهٔ خبر: 53831 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:

تکذیب بلیت ۸۰۰ هزارتومانی تهران- بوشهر/ ملاک قیمت بلیت هواپیما، اعلان شرکت‌های هواپیمایی است

سازمان هواپیمایی کشوری سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عرضه بلیت تهران-بوشهر با قیمت ۸۰۰‌ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: ملاک قیمت بلیت هواپیما، کلاس نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی بر روی پرتا خود ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تکذیب عرضه بلیت ۸۰۰ هزار تومانی در مسیر تهران-بوشهر گفت: گاهی اتفاق می‌افتد که مراکز غیر مجاز فروش بلیت هواپیما با قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده توسط شرکت های هواپیمایی به فروش برسانند و این تخلف محسوب می‌شود. 

جعفرزاده ادامه داد: نرخ بلیت هواپیما تکلیفی نیست، و از سوی سازمان هواپیمایی کشوری قیمت‌گذاری برای بلیت هواپیما انجام نمی‌شود. اما ملاک نرخ بلیت هواپیما نرخی است که شرکت های هواپیمایی روی پزتال خود اعلام می‌کنند. توزیع کنندگان بلیت هواپیما لازم است بر اساس این کلاس نرخی بلیت هواپیما را به متقاضیان عرضه کنند.

وی ضمن توصیه به متقاضیان بلیت هواپیما برای خرید از دفاتر و سایت‌های دارای مجوز فروش بلیت هواپیما گفت: چنانچه بیرون از کلاس نرخی اعلام شده توسط شرکت‌های هواپیمایی، بلیتی فروخته شود، تخلف روی داده  و این تخلف از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری قابل پیگیری است.

گفتنی است روز گذشته سکینه الماسی، نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی نرخ بلیت پرواز تهران-بوشهر را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده و از این موضوع شکایت کرده بود. این در حالی است که در حال حاضر در سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، بلیت پرواز تهران-بوشهر برای روز جمعه ۴ خرداد با قیمت ۱۶۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

نظر شما