شناسهٔ خبر: 53932 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای تاسیس دانشکده خلبانی در بیرجند

فرودگاه بیرجند مديرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با تاکيد بر فراهم بودن امکانات زيرساختی لازم در بيرجند از برنامه‌ريزی براي راه اندازی دانشکده خلبانی و هوانوردی برای توسعه استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی، هادی سلامی در مراسم افتتاح ساب بیس پروازی شرکت آشیانه پرواز توس در خراسان جنوبی با بيان اين مطلب عنوان كرد: از دو سال پيش با سرمايه گذاری انجام شده آموزش خلبانی را در استان آغاز كرده ايم.  

مديركل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه اين استان نیاز به توسعه پایدار و فراگیر دارد، افزود: به علت دوری از پايتخت، حمل و نقل هوایی در این استان بسیار حائز اهمیت است.

سلامی شروع فعالیت آموزش خلبانی در سایت قدیم فرودگاه را یک حرکت خوب و مناسب دانست و ادامه داد: دغدغه ما تامين نیروهای متخصص بومي است و خوشبختانه تعدادی از این دانشجویان فارغ التحصیل شده اند و در مرحله دریافت گواهینامه‌های پروازی هستند.

وی با بیان اینکه سه فروند هواپیمای فوق سبک در استان مستقر است که به تعداد آنها افزوده خواهد شد، گفت: در شرق کشور تنها دو بيس خلباني داريم كه در بیرجند و گلبهار مشهد فعال هستند و امکانات سیستم های ناوبری و زیرساخت های فرودگاهی ما در مقایسه با گلبهار مجهزتر است.

نظر شما