شناسهٔ خبر: 53933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

جابجایی بیش از ۶۷۳ هزار تن کالا از همدان در فروردین‌ماه امسال

کامیون مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۶۷۳ هزار و ۹۵۶ تن کالا، فروردین‌ماه امسال از استان همدان جابجا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی اظهار کرد: فروردین پارسال ۶۳۴ هزار و ۳۹۵ تن کالا در استان همدان جابجا شد که در مقایسه با جابجایی ۶۷۳ هزار و ۹۵۶ تن کالا در فروردین امسال، افزایش ۶.۲ درصدی تناژ را به همراه داشت.

وی افزود: در فروردین سال ۹۷ همچنین تعداد ۴۱ هزار و ۷۸۶ بارنامه مصرفی صادر شد و در مقایسه با صدور ۳۹ هزار و ۸۲ بارنامه در سال ۹۶، با افزایش ۶.۹ درصدی روبرو شد.

رودباری ادامه داد: عمده کالاهای حمل شده شامل محموله‌های نفتی از جمله بنزین، گازوییل، نفت کوره، نفت سفید و محموله‌های معدنی از قبیل سیمان، سنگ‌آهن، کنسانتره، سیلیس، شن و ماسه و همچنین محموله‌های کشاورزی مانند گندم، سیب‌زمینی، هندوانه، چغندرقند و انواع میوه‌جات هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه به میزان جابجایی مسافر در فروردین و اردیبهشت امسال اشاره و عنوان کرد: در این مدت تعداد ۸۸ هزار و ۵۱ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان همدان انجام شد که در این سفرها ۸۵۳ هزار و ۴۰۵ نفر مسافر جابجا شدند.

نظر شما