شناسهٔ خبر: 53947 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

مشکل کانال‌های دسترسی بنادر در حداقل زمان حل می‌شود/ ضرورت افزایش سهم ریل در ورودی کالای بنادر

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: پاسخگویی به نظرات، پیشنهاد و مسائل مطرح شده توسط دستگاه‌های نظارتی و مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان تعریف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی،  محمد راستاد با تاکید بر اینکه پاسخگویی به نظرات، پیشنهادات و مسائل مطرح شده توسط دستگاه های نظارتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان یک ضرورت و اولویت در سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است، اظهار کرد: به طور حتم سازمان بنادر و دریانوردی پاسخگویی به مسائل کلیه دستگاه های نظارتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را  در اولویت کاری خود می داند.

وی با اشاره به اینکه توجه به انجام عملیات های بندری در ایام تعطیل موضوع بسیار مهمی است، عنوان کرد: تحقق این مسئله مهم به منظور جلوگیری از هرگونه سانحه احتمالی باید توسط مدیران بنادر استانی و طبق آیین نامه انجام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: پتانسیل ایجاد خطر در ایام تعطیل بالا می رود و ضرورت پایش و کنترل مستمر در بنادر بیش از هر زمان دیگری احساس می شود؛ بنابراین باید با استفاده از تجهیزات موجود و برنامه ریزی صحیح از هرگونه خطرآفرینی جلوگیری کرد و مانع ایجاد وضعیت اضطراری شد و به طور حتم برای تحقق این موضوع به حضور مدیران کشیک در بنادر اصلی و کوچک در روزهای تعطیل نیازمندیم.

راستاد با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه پمپ های بنزینی در ناوگان سنتی انجام گرفته است، یادآور شد: بسیاری از حریق ها ناشی از سیستم برق رسانی معیوب است و باید این مسئله حل شود.

وی همچنین با بیان اینکه نباید مشکلی در دسترسی دریایی وجود داشته باشد، گفت: باید مشکل کانال های دسترسی دریایی بنادر در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت افزایش سهم ریل در کالاهای ورودی از / به بنادر به ویژه بندر شهید رجایی، اظهار کرد: در سال گذشته عملا رشد مطلوبی در کالاهای ریلی در بندر شهید رجایی داشتیم هرچند که عملا شاهد افزایش قابل توجهی در سهم این مد از حمل و نقل نبودیم و امیدوار هستیم که در مسیر افزایش سهم ریل در کالاهای وارد شده به بنادر شهیدرجایی، امیرآباد و امام خمینی(ره) گام برداریم.

نظر شما