شناسهٔ خبر: 53968 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور  مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ایران صورت گرفت:

آغاز به کار مدیر جدید ایمنی فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد در مراسمی با حضور مدير ايمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، هادی عزيزآبادی فراهانی به عنوان مدير جديد ايمنی فرودگاه مهرآباد معرفی شد.

به‌ گزارش روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، مراسم معارفه مدیر ایمنی فرودگاه بین المللی مهرآباد با حضور محمد الهي نيا، مدير ايمني شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، ميرسعيد صفی نیا، مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد و معاونان وروسای ادارات فرودگاه برگزار شد.

دراين مراسم هادي عزيزآبادي فراهاني كه پيش از اين رئيس اداره آتش نشاني و هدايت زميني هواپيماي فردگاه مهرآباد بود، به عنوان مدير ايمني جديد فرودگاه معرفي شد.

 مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ایران در اين برنامه گفت: هر شروعی یک پایان دارد اما باید پایان آن راضی کننده ودلنشین باشد.

الهي نيا افزود: به دنبال ایمنی نیستیم بلکه هدف ما برقرای مدیریت ایمنی است چون زمان برای ایمنی پایان ناپذیر نیست و دائمی است. ایکائو اصل تعریف ایمنی را عوامل سازمانی می داند و باید همه بخش های فرودگاهی با مدیر ایمنی تعامل وهمکاری كنند.

وي گفت: مدير ایمنی به منزله یک مشاور امین برای مدیر فرودگاه است که باید تصمیم سازی کند و تعامل با همه عوامل فرودگاهی را برای اجرای ایمنی و عدم تداخل در اجرای دستورالعمل ها به کار بندد.

همچنين مدير فرودگاه بین المللی مهرآباد از تلاش و پیگیری های مستمر محسن نفری پور در طول تصدی مديريت ايمني فرودگاه  تشکر و قدردانی  كرد وگفت: فرآیند رعایت  ایمنی و شناسايی موارد نقص ایمنی در مهرآباد به خاطر شرایط خاص این فرودگاه ویژه است و باید یک مدیریت ایمنی پایدار، متخصص و کارآمد برقرار شود.

صفی نیا گفت: مدیریت ایمنی در فرودگاه پر ترافیکی مانند  مهرآباد تلاشی مضاعف و هوشیاری و تخصص و همچنین آگاهی به اقدامات فرودگاهی و آشنایی با سطوح پروازی و تعامل با سایر واحدهای خدمت رسان را می طلبد که خوشبختانه تمام موارد ذکر شده را در خصوصیات اخلاقی هادی فراهانی سراغ دارم.  

 مدیر ایمنی جدید فرودگاه نيز در سخناني عنوان كرد: باید در حوزه ایمنی به یک زبان مشترک هوانوردی برسیم و این امر جز با  آموزش و  فرهنگ سازی محقق نمي شود.

همچنين نفری پور، مدير ايمني سابق فرودگاه گفت: از جمله مهمترين اقدامات انجام شده در دوره مسئوليت من مي توان به  برقراری خط hot hine ، پیگیری فرکانس هرمز، برخورد با پرندگان bird strik و نيز تهیه سناریو ودستورالعمل طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد ااشاره کرد.

نظر شما