شناسهٔ خبر: 54010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۹۶ انجام شد:

صدور بیش از ۵ هزار کارت معاینه فنی ناوگان جاده‌ای در استان همدان

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از صدور ۵ هزار و ۸۰۰ کارت معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی اظهار کرد: در سال ۹۶ پنج هزار و ۸۰۰ هزار خودرو از مراکز معاینه فنی استان همدان برچسب معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در بحث شرکت‌های امداد خودرو نیز، پارسال افزون بر ۳۰ دستگاه ناوگان امدادی فعال در این بخش در قالب چهار شرکت امدادخودرو از طریق سامانه جامع ناوبری برخط (GPS) پایش شدند.

مدیرکل راهداری استان همدان همچنین به معاینه فنی صادر شده توسط مراکز مکانیزه معاینه فنی سنگین استان اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته ۶۷ هزار و ۹۲ وسیله نقلیه سنگین به مراکز مکانیزه معاینه فنی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۰۴ وسیله نقلیه یعنی ۸۵.۸ درصد قبول شدند.

رودباری اضافه کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به منظور دستیابی به اهداف ارتقاء ایمنی، حفظ محیط‌زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل‌ونقل عمومی فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به شکل مستمر از سوی مسئولان اداره کل انجام می‌شود و در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران شرکت‌ها داده می‌شود.

نظر شما