شناسهٔ خبر: 54017 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

جابجایی کالا در بندر شهید رجایی از ۱۳ میلیون تن گذشت/ رشد ۱۳ درصدی صادرات غیرنفتی

بندر هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور طی دوماه نخست سال جاری از ۱۳ میلیون تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۴۵ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی طی فروردین و اردیبهشت سال ۹۷، اظهار داشت: از این رقم، ۸ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۸۷ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۴ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۵۸ تن فرآورده‌های نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بندر شهید رجایی را ۶ میلیون و ۶۶ هزار و ۵۲۶ تن با افزایش ۱۳,۱ درصدی اعلام کرد و افزود: طی دوماهه امسال یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۸۸تن  کالا وارد این بندر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در مدت یاد شده ۸۵۳هزار و۳۶۴ هزار تن کالای غیرنفتی ترانزیت و همچنین ۵۱۹ هزار و ۲۹۷ تن کالای غیرنفتی از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر ترانشیپ شد.

وی با اشاره به عملکرد این بندر در زمینه تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای خردادماه جاری، یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۹۸ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۱,۹ درصدی به ثبت رسید.

عفیفی‌پور اضافه کرد: طی دوماه اخیر، دو میلیون و ۷۲۳ هزار تن فرآورده نفتی کابوتاژ و ۲۱۵ هزار و ۷۷۶ تن نیز وارد بندر شده است. ترانزیت نفتی نیز با میزان ۱۱هزار و ۱۱۲ تن در همسنجی با سال گذشته افزایش ۱۰۰درصدی را نشان می دهد.

نظر شما