شناسهٔ خبر: 54025 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با حضور نمایندگان دولت و بخش خصوصی صورت گرفت:

جزئیات برگزاری اولین نشست كمیسیون تخصصی ستاد مراكز لجستیک كشور/ لزوم تعیین تكلیف پهنه‌ها و نقاط بهینه احداث این مراكز

جلسه مدیركل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل در اولین نشست كمیسیون تخصصی ستاد مراكز لجستیك كشور ضمن تشریح وظایف و ساختار این ستاد، لزوم تعیین تكلیف پهنه‌ها و نقاط بهینه احداث این مراكز و منافع آن برای كشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اولین نشست كمیسیون تخصصی ستاد مراكز لجستیك كشور روز دوشنبه مورخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ساختمان وزارت راه و شهرسازی حول موضوع مدل مكانیابی مراكز لجستیك با حضور اعضای این كمیسیون شامل نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاونت بهره‌برداری راه‌آهن، انجمن‌های صنفی شركت‌های حمل‌و نقل ریلی، كشتیرانی و ... برگزار شد.

در ابتدا مهدی صفری مقدم مدیركل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل كه دبیری جلسه را بر عهده داشت به ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار و وظائف ستاد مراكز لجستیك كشور و نیز لزوم تعیین تكلیف پهنه‌ها و نقاط بهینه احداث این مراكز و منافع آن برای كشور پرداخت.

در ادامه حامد غضنفری مدیر گروه لجستیك دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل، نتایج مطالعات مكان‌یابی مراكز لجستیك كشور را در سه بخش مكان‌یابی با رویكرد بهینه‌سازی ریاضی، مكان‌یابی پارك‌های لجستیك كشاورزی، و مراكز لجستیك مرزی ارائه داد.

 در بخش اول، رویكرد بهینه‌سازی ریاضی روش مطالعه، مفروضات و محدودیت‌های تدوین مدل ریاضی برای مكانیابی مراكز لجستیكی و در نهایت نتایج بدست آمده از حل مدل ریاضی كه شامل پهنه‌های منتخب برای احداث مراكز لجستیك و شبكه اتصالی آن است ارائه شد.

سپس در بخش دوم، موضوع از نگاه كاهش ضایعات لجستیكی كشاورزی مطرح و پهنه‌های منتخب برای احداث مراكز لجستیك كشاوری و سهم گروه‌ كالایی مربوط به آن‌ها به بحث گذاشته شد.

سپس، طرح مسئله مراكز لجستیك مرزی و نقش و اهمیت آن در نظام لجستیك كشور مطرح و پیشنهاد افزایش خدمات لجستیكی برای پایانه‌های منتخب مرزی ارائه شد.

در انتهای این جلسه ،اعضای كمیسیون تخصصی ستاد مراكز لجستیك كشور به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و نهایتا مقرر شد با توجه به اهمیت و پیچیدگی موضوع، ادامه بررسی به جلسه بعدی این كمیسیون موكول شود.

نظر شما