شناسهٔ خبر: 54029 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بازسازی بنیاد مسکن بوشهر خبر داد؛

پرداخت وام کم بهره به ۲۵۰۰ متقاضی مسکن روستا

بنیاد مسکن بوشهر معاون بازسازی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با همکاری دهیاری ها و بخشداری‌های استان در سطح استان تاکنون تعداد ۳۵۴۹۷ واحد معادل ۴۷ درصد روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سالار عبدالهی معاون بازسازی بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، گفت: به منظور ارتقاء سطح ایمنی ساختمان روستایی با هدف بهسازی و مقاوم سازی بنیاد مسکن استان بوشهر از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳ توانست بیش از ۷۰۴۰ واحد روستایی را مقاوم سازی کند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان بوشهر اظهار کرد: با همکاری روستائیان و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سالانه بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور نوسازی و بهسازی می شود که استان بوشهر یکی از استان‌های برتر در این حوزه است.

وی ادامه داد: خدمات نوسازی و بهسازی برای متقاضیان مسکن در روستا در قالب تسهیلات بانکی با سود های ۴ درصد است که در استان بوشهر سالانه به ۲۵۰۰ متقاضی خدمات ارائه می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه در استان بوشهر ۸۲۳ روستا و آبادی ثبت شده است، افزود:  با همکاری دهیاری ها و بخشداری های استان  در سطح استان تاکنون تعداد ۳۵۴۹۷ واحد معادل ۴۷ درصد روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مقاوم سازی شده است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس فعالیت های انجام شده برنامه بلند مدت در بنیاد مسکن واحدهای غیر مقاوم ۳۸۷۳۷ واحد  معادل ۵۳ درصد شناسایی شده است که با تخصیص کل سهمیه سالانه عملیات اجرایی و مقاوم سازی انجام خواهد شد.

عبدالهی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه بلند مدت توسعه روستائی توسط بنیاد مسکن تا سال ۱۴۰۶ واحد های مقاوم سازی روستایی در سطح کشور به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید که استان بوشهر بر اساس برنامه توسعه ششم باید سالانه ۲۵۰۰ خانه روستائی را مقاوم کند.

وی ابراز کرد: بیش از ۸۶۶۴ واحد جهت تسهیلات طرح ویژه و موفق به اتمام ساخت واحد مسکونی شده است که در قالب اعتبارات قرض الحسنه و بلاعوض در بانک های ملی، ملت، صادرات، تجارت و ملی پرداخت می‌شود.

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به حوادث غیر مترقبه تاکید کرد: در حوزه مناطق آسب دیده حوادث غیر مترقبه در  بازسازی مناطق سانحه دیده تا سال ۹۱ تعداد ۱۷۴۸۷ واحد مسکونی، بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دشتی سال ۹۲ واحد های احداثی ۱۶۰۰، واحدهای تعمیری ۳۱۶، حصار کشی ۱۵۵۵ و تجاری ۳۳ واحد عملیات اجرایی انجام شده است.

عبدالهی اذعان کرد:  بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان در مهرماه ۱۳۹۲ واحدهای احداثی ۱۸۰۰، واحدهای تعمیری ۲۳۲۰ و ۱۳۰۰ واحد حصار کشی و در حادثه سیل و زلزله بوشکان دشتستان ۳۰۲ واحد احداثی و ۵۱۹ واحد تعمیری داشته‌ایم.

 وی بیان کرد:  بازسازی مناطق سیل زده استان ناشی از سیل  سال ۹۶ در شهرستان های دیر، تنگستان و دشتی تاکنون حدود ۶۳ واحد احداثی و ۱۸۶ واحد تعمیری بازسازی شده است و مابقی به تعداد ۱۲۵ واحد احداثی و ۲۴۴ واحد تعمیری  در حال بازسازی است

نظر شما