شناسهٔ خبر: 54034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛

۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ۹ شناگاه ساحلی گیلان

بودجه مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مستقیم برای توسعه شناگاه های ساحلی گیلان خبر داد و اظهار کرد:توسعه شناگاه‌های استان گیلان به بنیاد مسکن ابلاغ شده است و این طرح در ۹ شهرستان ساحلی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان این‌که بیکاری یکی از دغدغه‌های جامعه و جوانان است،اظهار کرد:با بهره گیری از ظرفیت های موجود در استان می توان زمینه توسعه و اشتغال پایدار را فراهم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با بیان این‌که طی یکسال گذشته با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال ۶ هزار و ۱۶۳ پروژه بخش‌ روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بهره برداری رسیده است، گفت:با بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور برای ۲۲ هزار و ۳۸۹ نفر در استان گیلان اشتغال موقت ایجاد شده است.

وی ۵ هزار و ۳۶۷ واحد از پروژه‌های مذکور را مختص پروژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی دانست و عنوان کرد: گیلان دومین استان برتر کشور در بخش بهسازی مسکن روستایی است.

این مقام مسئول،تعداد سهمیه استان را برای سال جاری ۱۵ هزار واحد مسکونی دانست و متذکر شد: از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در این استان مقاوم سازی شده است و با بهسازی و مقاوم سازی ۱۵ هزار واحد مسکن روستایی، گام دیگری برای توسعه استان برداشته خواهد شد.

اکبرزاده،با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه پایدار در استان گردشگری است،خاطرنشان کرد:یکی از ارکان گردشگری توسعه اقامتگاه های بوم گردی می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات استاندار گیلان برای احداث واحدهای بوم گردی به منظور اشتغالزایی، درآمدزایی و رونق صنعت گردشگری در استان، پنج هزار واحد بوم گردی در حدود ۴۸۰ روستای گیلان در طرح اولیه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، هدف از اجرای پروژه‌های بوم‌گردی را ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: تلاش است با استفاده از توانمندی‌های بالای استان در حوزه‌ گردشگری، اشتغال پایدار و مطلوب در مناطق روستایی استان ایجاد شود.

وی بیان کرد: تاکنون قریب به یک هزار و ۴۰۰ تقاضا برای دریافت تسهیلات بوم گردی در استان بررسی شده و از این تعداد برای ۷۰۰ تقاضا تشکیل پرونده شده و حدود ۷۰ پرونده به تصویب رسیده است.

اکبرزاده، با تأکید بر ضرورت برخورداری از شرایط بومی بودن، یادآور شد:پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به طرح های تصویب شده(بین ۲۰۰ میلیون ریال تا ۲۰ میلیارد ریال)به ازای هر واحد بوم گردی متناسب با نقشه ای که برای آن طراحی می شود.

این مقام مسئول، همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مستقیم برای توسعه شناگاه های ساحلی گیلان خبر داد و اظهار کرد:توسعه شناگاه‌های استان گیلان به بنیاد مسکن ابلاغ شده است و این طرح در ۹ شهرستان ساحلی اجرا می‌شود.

نظر شما