شناسهٔ خبر: 54035 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن خبر داد:

واگذاری امانتداری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) به بسیج راه‌آهن

داود عباس زاده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن همانند سال‌هاي گذشته گذشته امانتدار مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (ره) خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ پاسدار داوود عباس زاده مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات بسیج راه‌آهن هم‌زمان با سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: در کنار کارهای شایسته و خوبی که راه‌آهن انجام و خدمات ارزنده‌ای که به مردم ارائه می‌دهد قریب به ۱۸ سال است که مأموریت امانت‌داری زائرین حرم امام خمینی(ره) به بسیج راه‌آهن محول شده است.

وی افزود: با تمام سختی‌هایی که این کار در بدو شروع داشت و مراجعات فراوان و مهمانان زیاد داخلی و خارجی که به حرم حضرت امام رجوع می‌کردند وظیفه خطیر امانت‌داری به بسیج راه‌آهن محول شد.

وی تصریح کرد: شاید علت انتخاب بسیج راه‌آهن برای این مأموریت خطیر، سخت‌کوشی، تعهد، تدین و ارادت نیروهای بسیج راه‌آهن به امام باشد که موجب می‌شود از سوی ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) این وظیفه به بسیج راه‌آهن محول شود.

عباس زاده ادامه داد: قریب به ۸۰۰ نفر نیرو در سه حلقه ستاد، پشتیبانی و صف مشغول فعالیت، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و هماهنگی برای انجام هرچه ‌بهتر این مأموریت در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (ره) هستند.

وی گفت: ما از حدود یک ماه قبل، جلسات تصمیم سازی و هماهنگی را آغاز و هماهنگی‌های لازم را نیز با سپاه انصار، سپاه ولی امر و بسیج وزارتخانه و ادارات و ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) انجام داده‌ایم تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای به زائرین ارائه دهیم.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن یادآور شد: حدود ۸۵ تا ۱۰۰ اتوبوس در اطراف حرم به‌کارگیری خواهد شد و در هر اتوبوس ۶ تا ۸ نفر از نیروهای بسیج راه‌آهن برای گرفتن امانات مردم مستقر خواهند شد و تلاش می‌شود با گرفتن امانات، حضور مردم برای شرکت در عزاداری سالگرد ارتحال امام(ره) تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: دو سال است که این مراسم با ماه مبارک رمضان تلاقی دارد بااین‌حال بسیجیان راه‌آهن علی‌رغم گرمای هوا و با زبان روزه، با اشتیاق و ذوق و همت، شرکت در این مراسم را به‌عنوان عبادت تلقی کرده و با صبر و شکیبایی کار امانت‌داری را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تجربه و تعهد بالای اعضای بسیج راه‌آهن گفت: طی سال‌های اخیر تلاش شد این مأموریت مهم به‌صورت کامل و یا حتی مشارکتی به یک وزارتخانه دیگر محول شود اما تصمیم گیران به این نتیجه رسیدند که اگر این مأموریت توسط بسیج راه‌آهن انجام شود بهتر و مثمر ثمر تر است.

به گفته عباس زاده؛ شاید امانت‌داری تنها یک لغت و در لفظ ، ساده باشد اما پیچیدگی‌های زیادی دارد و هماهنگی‌های بسیاری را با مراجع مختلف می‌طلبد و امروز وظیفه خطیر امانت‌داری تبدیل به یک برند برای مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آخرین مراحل شکل‌گیری ستاد فرماندهی را سپری می‌کنیم و طی هفته جاری آخرین جلسه توجیهی را با سرتیم ها که حدود ۹۰ نفر هستند برگزار خواهیم کرد و از روز پنج‌شنبه ( ۱۰ خرداد) ستاد پشتیبانی برای برپایی داربست و چادرهای مخصوص در محوطه حرم، مستقر خواهد شد.

فرمانده بسیج راه‌آهن ادامه داد: از ظهر روز ۱۴ خرداد که مصادف با سالگرد ارتحال است و برنامه رسمی حرم آغاز می‌شود، هم‌زمان عملیات امانت‌داری نیروهای ما نیز شروع‌شده و تا انتهای برنامه رسمی حرم مطهر، ادامه خواهد داشت.

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران تصریح کرد: برای سهولت در امر خطیر امانت‌داری، زائرین محترم از همراه داشتن ساک و چمدان، دسته‌کلید، کپسول و پیک‌نیک، سلاح سرد و ... همچنین به امانت سپردن وسایل خود به افراد غیرمسئول خودداری کنند.

وی با قدردانی از همراهی و پشتیبانی مدیرعامل راه‌آهن، معاونین، مدیران و بسیجیانی که در این مأموریت مشارکت دارند، گفت: همراهی همه‌جانبه این عزیزان موجب می‌شود که بسیج راه‌آهن هرساله با طیب خاطر به این موضوع خطیر بپردازد تا پرچم آن عزیز سفرکرده را با نیکی و برخورد خوب، در همه جای جهان برافراشته نگاه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما