شناسهٔ خبر: 54038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خبر داد:

موافقت با ساخت بندر پشتیبانی پرورش ماهی در استان مازندران

محمد تقی انزان پور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با ساخت بندر پشتیبانی و نصب قفس پرورش ماهی در محدوده شهرستان عباس آباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمدتقی انزان‌پور با اعلام این مطلب افزود: بر اساس مجوز صادره از سوی کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت سمام گستر شمال مجاز است نسبت به احداث یک مزرعه پرورش ماهی با تناژ ۵۰ تن در سال،ساخت موج شکن غربی و شرقی جمعا به طول ۹۴۰ متر و راه دسترسی از نوع شمع و عرشه به طول ۳۶۷ متر و عرض ۸ متر اقدام نماید.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی امور سواحل این اداره کل،تاکنون ۱۷ مورد مجوزساخت تأسیسات دریایی شامل سکوی تفریحی،موج شکن،اسکله،مجتمع تفریحی،بندر صیادی و... در مناطق ساحلی استان (حد فاصل رامسر- ساری)از سوی کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.

انزان‌پور افزود: این مجوز به استناد بند ۲۲ ماده ۳ فصل دوم آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ و ماده واحده مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، صرفاً جهت متقاضی صادر گردیده و بدون هماهنگی این سازمان، قابل واگذاری به سایر افراد حقیقی و حقوقی نمی‌باشد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش سواحل خاطر نشان کرد: به منظور حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب‌های ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی مربوط به تأسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی می‌بایست از طریق مراجعه به سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت مجوزهای تأسیس و بهره برداری از هرگونه سازه احداثی در دریا و رودهای قابل کشتیرانی اقدام نمایند.

نظر شما