شناسهٔ خبر: 54045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی صورت گرفت

برنامه‌ریزی بابت اعزام زائران به مرقد مطهر امام خمینی(ره)

مرقد امام خمینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به تشریح برنامه های این اداره برای بزرگداشت و اعزام زائران به مرقد مطهر امام خمینی (ره) در سالگرد ارتحال ایشان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، بیست و نه سال پیش بود که در ۱۴ خرداد ماه خبر درگذشت بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی از رسانه ملی به گوش رسید. امام خمینی (ره) دراثر ایست قلبی درگذشت و با رحلت ایشان مردم ایران عزادار شدند. اما؛ با رحلت ایشان مردم ایران زمین عشق به رهبرشان را فراموش نکردند و هرساله در زمان رحلت امام به نشانه عشق و ارادت به امام و انقلاب به صحن و حرم بنیانگذار انقلاب می‌شتابند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم سالگرد معمار کبیر انقلاب اسلامی، را نشان از پایبندی و وفاداری مردم به این شخصیت بزرگ دانست و گفت: مسئولین بایستی در جهت تبیین اندیشه های امام(ره) پیشرو باشند، چراکه امام خمینی(ره) نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت و با سخنان و رهبری مدبرانه خود، جهان را متحول کرد.

علی زندی فر در جلسه هماهنگی اعزام زائران به مرقد مطهر حضرت امام(ره) افزود: معرفی شخصیت والای امام خمینی (ره) به نسل جوان در جامعه امری بسیار ضروری می‌باشد و انتقال افکار و آثار آن حضرت، به نسل های آینده وظیفه اصلی تک تک ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال های گذشته، اعزام زائران جهت شرکت در برنامه های ایام ارتحال درخور شان حضرت امام(ره) برگزار می‌شود گفت: با تمام توان کوشش می‌کنیم این زائران از استان مرکزی برای مراسم و بیعت دوباره با ارمانهای امام ( ره) اعزام شوند.

زندی فربا اشاره به اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) تأکید کرد: با هماهنگی های بعمل امده سه هزار نفر از شهرستان ساوه با همکاری فرمانداری ساوه، یک هزار و ۲۰۰ نفر زائر از شهرستان زرندیه و  دو هزار نفر زائر ازشهرستان اراک به مرقد امام خمینی اعزام شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای اعزام زائران شهرستان اراک ۴۵ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است که از این تعداد  ۱۰ دستگاه توسط شرکت مسافربری جوان سیر ایثار و ۳۵ دستگاه  با همکاری شرکتهای مسافربری  انجام می‌شود. همچنین برای اعزام زائران از شهرستان زرندیه ۲۲ دستگاه اتوبوس با همکاری شرکتهای مسافربری تهیه شده است.

وی تاکید کرد با تمام توان از تمام امکانات و تجهیزات موجود برای برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و اعزام زائران به مرقد مطهر حضرت امام (ره) استفاده می‌شود تا هرچه با شکوه‌تر ازهمیشه این مراسم برگزار شود.

وی ضمن درخواست از تمامی ادارات سطح استان برای تعامل و همکاری برای رفت و آمد زائران و رفاه حال آنان گفت: ۱۲ دستگاه سواری ووانت دوکابین شامل برق منطقه‌ای استان دو  دستگاه، جهاد کشاورزی یک دستگاه،  اداره تعاون  پنج دستگاه، شرکت خطوط لوله نفت دو دستگاه، شرکت گاز دو دستگاه،  شرکت توزیع دو دستگاه، شرکت آب منطقه‌ای دو دستگاه و شرکت آب وفاضلاب یک دستگاه اتوبوس در اختیار کاروانها قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعاونی مینی بوسرانی  نیز پنج دستگاه اتوبوس کمکی  در اختیار زائران قرار می‌دهد گفت: اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای نیز دو دستگاه کامیونت ایسوزو در اختیار کاروان قرار می‌دهد.

جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: شش کمیته شامل اطلاعات و ارتباطات، امنیتی، پشتیبانی، اجرایی، اعزام، بهداشت و درمان برای برگزاری و اعزام کاروان به مرقد حضرت امام خمینی (ره) پیش بینی شده است.

سرهنگ محسن گلشن زاده افزود: ضروری است در شهرها و روستاهای استان مرکزی نیز ویژه برنامه های آیین بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار شود.

وی افزود: برای اعزام زائران از استان مرکزی شش هزار و ۲۰۰ نفر در نظر گرفته شده که شامل چهار شهرستان اراک دو هزار نفر، شهرستان ساوه سه هزار نفر و شهرستان زرندیه هم یک هزار و ۲۰۰نفر است. که زائران به مرقد مطهر در روز ۱۳ خرداد ماه در ساعت ۱۴ بعداز ظهر از محل سپاه اراک اعزام می‌شوند.

گفتنی است این جلسه با حضور جمعی از اعضاء ستاد هماهنگی (کمیته ترابری وحمل ونقل)بمنظور اعزام زائرین به مرقد مطهر حضرت امام(ره) در محل دفتر مدیر کل راهداری وحمل ونقل استان برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد دو دستگاه کامیونت یخچالدار از شرکت درسا مرغ ویک دستگاه خاور یخچال دار به همراه ۲۰۰ قالب یخ از سوی شرکت صلا به همراه کاروان اعزام شود . همچنین شهرداری از دریافت عوارض ناوگان پلاک عمومی اعزامی به مرقد مطهر حضرت امام (ره) خودداری کند. اتوبوسهای دارای معاینه فنی وسالم زائران را جابجا کند. همچنین از رانندگان مجرب استفاده ونیز کلیه اتوبوسها نسبت به دریافت صورت وضعیت ازشرکتهای مسافربری اقدام کنند وعوامل پلیس راه از تردد اتوبوس های فاقد صورت وضعیت ممانعت به عمل آورد.

نظر شما