شناسهٔ خبر: 54050 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

توسعه بنادر شمالی در دستور کار سازمان بنادر است/ ضرورت ایجاد خط ریل برای تمام‌ مسیرهای منتهی به بنادر

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر توسعه خطوط ریلی کشور طبق برنامه پیش برود، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ولی ملکی درباره توسعه بنادر و نیازهای زیرساختی آن به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت: ایران در زیرساخت های بندری با مشکلاتی روبرو است که فراسازمانی است. سازمان بنادر و دریانوردی نمی‌تواند مشکلات این حوزه را برطرف کند چرا که نیازمند همکاری سایرسازمان‌ها است.

وی با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری خارجی، سازمان برنامه و بودجه و زیر مجموعه های وزارت راه می توانند به توسعه زیرساخت بنادر کمک کنند، اظهار کرد: بنادر زمانی دسترسی به ریل پیدا خواهند کرد که زیر مجموعه وزارت راه بودجه کافی برای تکمیل و توسعه آن داشته باشد و یا اینکه بتوانند سرمایه‌گذار جذب کنند. اگر هر کدام از موارد یاد شده فراهم نباشد، فرآیند توسعه در تمام بخش ها آهنگ کندی پیدا می‌کند.

ملکی با بیان اینکه آمار تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نشان از پیشرفت ایران در این حوزه دارد ولی کافی نیست، تصریح کرد: ایجاد خطوط ریلی برای تمام های مسیرهای منتهی به بنادر ضروری است چرا که این امر باعث افزایش حجم تجارت کشور می شود. زمانیکه زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود می توان توسعه همه جانبه بنادر را انتظار داشت.

نظر شما