شناسهٔ خبر: 54069 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور خبر داد:

رضایت رانندگان از توافق حاصل شده با وزارت راه و شهرسازی/ مسئولان از روز اول اعتراضات، پيگير حل مشكلات بودند

کامیون‌ نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور با اشاره به رضایت رانندگان از توافق حاصل شده با وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر دست‌های پشت پرده اجازه دهند، رانندگان آماده بارگیری هستند.

هاشم مظاهری، نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جلسه این کانون با وزیر راه و شهرسازی و توافق حاصل شده با این وزارتخانه گفت: در جلسه‌ای که با آقای آخوندی داشتیم، تمامی مطالبات انباشته شده چندین ساله صنف که در 14 بند مکتوب شده بود، به گوش وزیر رسید و وی با سعه صدر همه را شنیده و با آن‌ها موافقت کرد.

 مظاهری ادامه داد: اگر این‌ خواسته‌ها محقق شود، صد درصد مطالبات به حقه رانندگان پاسخ گفته خواهد شد. ما بسیار امیدواریم که این خواسته‌ها با پیگیری وزیر و مسئولین مربوطه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آقای حسن‌نیا دارند، محقق خواهد شد.

وی با اشاره به پیشنهادات آخوندی برای رفع مشکلات رانندگان افزود: پیشنهادات وزیر کاملا کارشناسی و مبتنی بر نیاز رانندگان بود که اگر تحقق پیدا کند عملا مشکلات انباشته شده صنف بر طرف می‌شود.

مظاهری به بازخورد مثبت توافق با وزارت راه و شهرسازی میان رانندگان اشاره کرد و گفت: الحمدالله بعد از ارسال بیانیه به نمایندگان استانی بازخورد خوبی گرفتیم. همکاران ما زیاده خواه نیستند. عواملی هستند که باعث شدند به این مرحله برسیم که آن خارج از اراده دوستان ما در شهرستان بود.

وی ادامه داد: دوستان ما در طول 40 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، بارها ثابت کردند که پشت نظام و رهبر هستند و بارها هنگام حوادث غیر مترقبه به یاری کشور شتافتند. رانندگان در طول 8 سال دفاع مقدس مردانه از جان و مال خود مایه گذاشتند و از کیان کشور دفاع کردند. امروز هم رانندگان ما همان رانندگان هستند.

مظاهری اعتراضات اخیر رانندگان را منحصر به خواسته‌های صنفی دانست و افزود: اعتراضات ما از روز اول صنفی بوده، و الحمدالله مسئولین هم گوش شنوا داشتند. از روز اولی که این مطالبات را شنیدند دستور موکد دادند و مشکلات را پیگیری می‌کنند. ما نیز به رفع این مشکلات امیدواریم. همکاران من باید بدانند که مسئولین نظام جمهوری اسلامی خواهان احقاق حقوق مظلومین هستند و فلسفه انقلاب نیز همین بوده است.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور به رضایت رانندگان از توافقات حاصله اشاره کرد و گفت: اگر دست‌های پشت پرده که در این خصوص التهاب به وجود می‌آورند، دست از عناد با ما بردارند، رانندگان مشکلی برای بارگیری ندارند. خیلی از رانندگانی که بارگیری کردند مواجه با سنگ پراکنی شدند و ما نمی دانیم منشا این سنگ پران‌ها کجاست. با این حال به عادی شدن اوضاع خوشبین و امیدوارم.

مظاهری ادامه داد: ما یک سری مطالبات صنفی داشتیم که صدای آن به گوش مسئولین رسیده است. دو وزارتخانه راه و شهرسازی و کار و رفاه اجتماعی درگیر این مساله شدند و وزیران مربوطه چند روز است که شبانه روز پیگیر مطالبات ما بودند. عزم این دو وزیر این بوده که تا احقاق حقوق رانندگان پیگیر مساله باشند. دو کمیته دائمی در خصوص این موارد نیز تشکیل دادند که دائما حق و حقوق رانندگان رصد خواهد کرد.

نظر شما