شناسهٔ خبر: 54088 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یاسمی خبر داد:

آغاز تعمیر و نصب نیوجرسی‌های آزادراه تهران- کرج

کیهان یاسمی سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران از آغاز اجرای نصب نیوجرسی (موانع بتنی) به جای گاردریل در آزادراه تهران- کرج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران، کیهان یاسمی افزود: طی دو هفته گذشته فاز نخست اجرایی این طرح به طول ۶ کیلومترحد فاصل پل بهنوش تا تیر روشنایی شماره ۱۰۰ اجرا شده است.

وی ادامه داد: نیوجرسی‌های مفصلی بهترین موانع هستند که جهت هدایت و در مسیر قرار دادن وسیله نقلیه به صورت قطعات بتنی پیش ساخته قابل اتصال به هم ساخته می‌شود که هنگام برخورد کناره‌ای خودرو به دلیل زاویه کم لبه‌های آن به عنوان هدایتگر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می‌شود.

سرپرست معاونت راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران اعلام کرد: با تمهیدات اندیشیده شده نصب نیوجرسی در آزادراه تهران - کرج آغاز شده که در این عملیات نیوجرسی جایگزین گاردریل خواهد شد.

یاسمی بیان کرد: پروژه نصب نیوجرسی در آزادراه تهران- کرج به منظور ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه‌ها، افزایش ضریب ایمنی خودروها، جلوگیری از تصادف خودروها و نیز ایجاد مانع جهت جلوگیری از ورود خودروها به لاین مخالف این آزادراه در صورت خواب آلودگی و انحراف به چپ آنها صورت می‌گیرد.

به گفته وی، فاز دوم نصب نیوجرسی این آزادراه تا دوماه آینده در صورت تامین اعتبار به طول ۱۲.۵ کیلومتر به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

یاسمی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه لازم برای اجرای این پروژه از محل طرح نگهداری وایمن سازی راه‌های کشور تامین خواهد شد

گفتنی است استان تهران دارای دوهزار و ۵۱۶ کیلومتر راه است که ۱۹۷ کیلومتر آن آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و یک هزار و ۵۷۶ کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما