شناسهٔ خبر: 54089 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای نخستین بار در بنادر کشور انجام شد؛

برگزاری دومین مرحله آزمون تعیین سطح فعالان حوزه HSE در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

آزمون در ادامه پیشتازی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در پیاده سازی و اجرای الزمات HSE، مرحله ی دوم آزمون تعیین سطح فعالان این حوزه به منظور سنجش نیازهای آموزشی آنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی، معاون اداری و مالی  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اعلام این خبر افزود:  بالغ بر ۳۰ نفر از فعالان حوزه HSE در شرکت های بخش خصوصی طی این آزمون که با بهره گیری از توان علمی یکی از دانشگاه های مرجع کشور صورت می گیرد، شرکت نموده و دانش خود را در مباحث مختلف این حوزه  محک زدند.

سیدعلی سیاوش، ارتقاء دانش حرفه ای کلیه ی نیروهای فعال در حوزه ی HSEاین مجتمع بزرگ بندری را از اهم اهداف برگزاری این آزمون برشمرده و افزود: طی این دو مرحله که برای نخستین بار در بنادر کشور انجام می شود، ضمن تعیین سطح دانش شرکت کنندگان از طریق برگزاری آزمون، در خصوص برنامه ریزی آموزشی اقدام می گردد.

وی همچنین در ادامه افزود: ۱۵سرفصل مباحث حرفه ای این حوزه از جمله مفاهیم پایه ای ایمنی و بهداشت، سیستم های مدیریت و بهداشت(خط مشی، سازمان دهی، برنامه ریزی، ارزیابی، ممیزی)، خطرات و کنترل ریسک کار، حمل و نقل و اختلالات  اسکلتی و عضلانی و کنترل ریسک آنها، خطرات و کنترل تجهیزات، محیط کار، ایمنی برق و ....  در این آزمون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و میزان دانش و احاطه ی در مباحث  مذکور سنجیده شده و پس از دسته بندی نتایج آزمون  شناسنامه آموزشی آنان بر اساس خروجی این داده ها تدوین می گردد.

معاون اداری و مالی  با اشاره به تخصیص بسته های آموزشی متناسب با سطوح مربوطه و الزام به گذاراندن اثربخش دوره های تعیین شده، برگزاری هدفمند دوره های آموزشی و رفع مشکلات  دانشی در این حوزه را از اهم مزیت های آن برشمرد.

یادآور می شود مرکزHSE  بندرامام خمینی(ره) با گسترش تشکیلات HSE در شرکت های فعال عضو جامعه بندری امام خمینی(ره) و برگزاری نشست های شورای عالی HSE از جمله بنادر پیشتاز در پیاده سازی و اجرای کامل دستور العمل های و استاندارد های این حوزه به شمار می آید.

نظر شما