شناسهٔ خبر: 54107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

توسعه بزرگراه‌ها و اجرای طرح بازآفرینی شهری از اولویت‌های استان/ برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد

نشست مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ابتدای جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان با اشاره به اهداف مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان، توسعه بزرگراه‌ها و اجرای طرح بازآفرینی شهری را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری به ریاست داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان و با حضور مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بنیاد مسکن، هواشناسی، فرودگاه شهرکرد، دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی، بانک مسکن و فرماندهی پلیس‌راه و جانشین فرماندهی پلیس راهور استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ابتدای این جلسه با اشاره به اهداف مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان، توسعه بزرگراه‌ها و اجرای طرح بازآفرینی شهری را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد.

حسینی در ادامه خواستار تعامل و هم‌افزایی بیشتر ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان در جهت ارتقاء کیفیت راه‌ها، حمل‌ونقل و مسکن و احیاء بافت‌های فرسوده شد.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری حلقه اتصال کریدور حمل‌ونقل جنوب و مرکز کشور است، پیگیری برای توسعه آزادراه‌ها در استان از جمله آزادراه چهارمحال و بختیاری به خوزستان را ضروری دانست.

وی همچنین از آغاز فاز سوم مطالعه این پروژه در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با تشریح جزئیات طرح ملی بازآفرینی شهری، از برنامه این اداره کل برای استفاده از امتیاز ویژه این طرح ملی در جهت بهسازی و نوسازی مسکن و توسعه و ارتقاء فضاها و خدمات شهری واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهرهای استان خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه از وجود ۴۰۰۰ تقاضای ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت خبر داد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰ تا ۶۰ درصد نقدینگی موردنیاز برای احداث مسکن در شهرهای کوچک را در قالب تسهیلات کم‌بهره تأمین می‌نماید.

مدیر فرودگاه شهرکرد هم با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های فرودگاه شهرکرد از آغاز طرح مطالعاتی این پروژه خبر داد، سروش سلیمی مهمترین پروژه‌های در دست اقدام را افزایش باند فرودگاه به طول ۱ کیلومتر و اصلاح دوربرگردان فرودگاه شهرکرد دانست.

مدیر دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در شهرکرد نیز از برنامه قاطع این دفتر برای افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد خبر داد.

رضایی در ادامه گفت: عدم ارتقاء تعداد پروازها باعث اتلاف امکانات و زیرساخت‌های موجود در فرودگاه شهرکرد است.

وی همچنین اقدامات صورت گرفته جهت احیاء پرواز شهرکرد- کویت و برقراری پرواز شهرکرد – عسلویه را تشریح کرد.

مدیرکل هواشناسی استان نیز کمبود بارش، خشکسالی و واگذاری ظرفیت اقلیمی بیش از حد مجاز را از عوامل به وجود آمدن تنش آبی در کشور دانست.

فرمانده پلیس‌راه استان نیز از افزایش ۵۰ درصدی تردد در محورهای استان طی یک سال و نیم اخیر خبر داد و گفت: این در حالی است که توسعه راه‌های استان به دلیل محدودیت اعتبارات همگام با افزایش ترافیک صورت نگرفته است.

وی علت ۳۲ درصد تصادفات استان را تخطی از سرعت مطمئنه، ۲۵ درصد از تصادفات به دلیل انحراف به چپ، ۲۰ درصد به دلیل عدم توجه به جلو و ۱۰ درصد عدم رعایت حق تقدم دانست.

نظر شما