شناسهٔ خبر: 54122 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت آب و هوا:

شکل‌گیری توده غبار در کشور عراق و نفوذ آن به شمال غرب و غرب کشورمان/ شدت بارش‌ها با افزایش سامانه بارشی در شمال و مرکز کشور

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها، پیش‌بینی‌ها بر این اساس بود که امروز با ادامه سامانه بارشی شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی از مناطق شمال شرق و همین‌طور قسمت‌هایی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشورمان شاهد بارش باران باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها، پیش‌بینی‌ها بر این اساس بود که امروز با ادامه سامانه بارشی شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی از مناطق شمال شرق و همین‌طور قسمت‌هایی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشورمان شاهد بارش باران باشد.

در همین خصوص شدت بارش‌ها در آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، شرق مازندران، برخی مناطق زنجان، قزوین، غرب کردستان، کرمانشاه، شمال استان مرکزی، شمال اصفهان و ارتفاعات البرز خواهد بود.

به همین خاطر این هشدار به همه هموطنان ساکن در این مناطق داده می شود که با توجه به احتمال احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق احتیاط لازم را به عمل آورده و تمهیدات لازم اندیشیده شود.  

امروز چهارشنبه بررسی نقش‌ها و مدل‌ها نشان می‌دهد که روی روی نوار شرقی کشورمان وزش بادها شدید خواهد بود که براین اساس  در برخی مناطق مثل زابل این پدیده همراه با گرد و خاک باشد.

تهران امروز کمی ابری است و بعدازظهر افزایش ابر را شاهد هستیم که این احتمال وجود دارد همراه با ورزش باد شاهد بارش باران و رعد و برق هم باشیم.

کمینه دما امروز در مهرآباد ۲۰ درجه بالای صفر بود و این پیش‌بینی صورت گرفت که در بالاترین حد بیشینه دمای ۳۲ درجه را در پایتخت شاهد باشیم.

فردا پنجشنبه در شمال غرب و غرب دامنه های جنوبی البرز، دامنه های مرکزی زاگرس و بخش‌هایی از مرکز کشور شاهد بارندگی خواهیم بود و از بعدازظهر با جنوبی شدن جریانات در دریای خزر انتظار افزایش دما در این مناطق وجود دارد که این پیش‌بینی هم وجود دارد که در اردبیل و گیلان شاهد وزش بادهای شدیدی باشیم.

این احتمال وجود دارد که فردا با شکل‌گیری توده غبار در کشور عراق و نفوذ آن به شمال غرب و غرب کشورمان شاهد افزایش گرد و خاک در این مناطق باشیم.

نظر شما