شناسهٔ خبر: 54155 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

برنامه‌ عملیاتی بخش ناوگان راه‌آهن در سال ۹۷/ تمهیدات شرکت راه‌آهن برای مراسم ارتحال امام(ره) و تعطیلات پیش رو/ اتمام زیرسازی راه‌آهن قزوین- رشت

گزارش آخر هفته  تکمیل زیرسازی راه آهن میانه-بستان آباد، ورود هفتمین قطار کانتینری از چین به ایران، تشریح جزئیات جلسه بررسی همکاری‌های راه‌آهن و اورژانس، جزئیات برگزاری دومین جلسه کمیته اجرایی اجلاس وزرای حمل‌ونقل عضو کریدور شمال-جنوب و قائم مقام شرکت راه‌آهن منصوب شد، سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

ضرورت ارتقای روابط اقتصادی و تجاری بین تهران و تاشکند

وزیر راه و شهرسازی افزایش روابط بین ایران و ازبکستان را به نفع اقتصادی هر ۲ ملت دانست و افزود: در مذاکرات انجام شده پیرامون تسهیلات تجاری ۲ کشور نیز صحبت کردیم چراکه هم‌اکنون میزان تجارت فعلی با توجه به ظرفیت هر ۲ کشور بسیار پایین بوده و باید از امکانات موجود حداکثر بهروری را داشته و در جهت توسعه سطح تجاری گام برداریم.

آخوندی ضمن قدردانی از استقبال مقامات این کشور از زمان ورود هیئت ایرانی به ازبکستان بیان کرد: در این سفر موفق شدیم تا در زمینه‌های مختلف مذاکره و به توافقات خوبی دست یابیم، خوشبختانه در زمینه ریلی ارتباط خوبی با ازبکستان داشته و در بحث حمل و نقل جاده‌ای نیز صحبت کردیم تا در حد توان شرایط را تسهیل و هرگونه مانع و مشکل موجود را مرتفع سازیم.

اتمام زیرسازی راه‌آهن قزوین- رشت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل شدن زیرسازی خط دوار ایستگاه رشت، زیرسازی راه‌آهن قزوین- رشت به عنوان یکی از ابر پروژه‌های ریلی کشور به طور کامل به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تکمیل تیرگذاری و بتن‌ریزی پل ۵۵ خبر داد و اظهار داشت: با تکمیل زیرسازی خط دوار ایستگاه رشت، تیرگذاری و بتن‌ریزی پل ۵۵ و تونل‌های ریزشی عبوری از سازند جوان منطقه، کل مسیر راه‌آهن قزوین- رشت به یکدیگر دوخته شد.

تکمیل زیرسازی راه آهن میانه-بستان آباد

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با تکمیل زیرسازی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد، عملیات بالاست‌ و ریلگذاری یک خط از این محور نیز به عنوان یکی از ۵ طرح اولویت دار ریلی انجام شده است.

خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر توضیح داد: زیرسازی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد تکمیل شده، عملیات بالاست و ریلگذاری یک خط از این محور نیز انجام شده و عملیات قشر دوم بالاست نیز در ۶۴ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده است.

برنامه‌ عملیاتی بخش ناوگان راه‌آهن در سال ۹۷

معاون امور ناوگان شرکت راه‌آهن گفت: این شرکت در نظر دارد در قالب یک برنامه عملیاتی ۱۳۴ دستگاه لکوموتیو، ۲۸۰۰ دستگاه واگن باری، ۵۴ دستگاه واگن مسافری بین‌شهری و ۴۶ دستگاه ریل‌باس در سال ۹۷ به ناوگان ریلی کشور اضافه کند.

وی افزود: طبق برنامه پایان تیرماه ۱۳۹۷ حد اکثر ۳۹۷ دستگاه واگن مسافری از رده خارج می‌شود که بر این اساس در انتهای سال ۱۳۹۷، متوسط عمر واگن‌های مسافری در گردش به ۲۰.۳۳ سال خواهد رسید.

تمهیدات شرکت راه‌آهن برای مراسم ارتحال امام(ره) و تعطیلات پیش رو

معاون مسافری راه‌آهن گفت: دو قطار فوق‌العاده تهران-مشهد به صورت رفت و برگشت و دو قطار فوق‌العاده برای مسیر تهران-قم و بالعکس برای جابجایی مسافران در تعطیلات پیش‌رو و شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: قطارهای گردشگری برنامه‌ای نیز طبق برنامه خود به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ورود هفتمین قطار کانتینری از چین به ایران

احمدی اظهار داشت: هفتمین قطار از شهر لینه چین شامل ۵۰ دستگاه کانتینر ۴۰ ‌فوت مکعب خرداد‌ماه سال جاری از مرز اینچه‌برون وارد کشور ایران شد.

وی ادامه داد: یکی از این کریدورها که پس از پیگیری و مذاکرات با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان شکل عملیاتی به خود گرفت کریدور چین به تهران بود که در جریان مذاکرات با راه‌آهن‌های کشورهای مسیر، در مورد زمان حمل از مبدا تا مقصد و همچنین نرخ تعرفه توافق حاصل شد، به نحوی که در مقایسه با حمل دریایی برای این مسیر، مزیت رقابتی ایجاد شود.

تشریح جزئیات جلسه بررسی همکاری‌های راه‌آهن و اورژانس

کلیات محورهای همکاری میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور برای خدمت‌رسانی در سوانح و حوادث غیرمترقبه در جلسه‌ای با حضور معاون مسافری راه‌آهن و نمایندگان دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه مشخصاً در آن جلسه بحث استقرار اورژانس در ایستگاه‌ها، راه‌اندازی و تجهیز ۱۰ آمبولانس واگن، مدیریت و دستورالعمل نحوه اطلاع‌رسانی درباره بحران و سوانح ریلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در جلسه امروز ضمن بررسی موافقت‌نامه تنظیم شده، موانع و موارد اضافه‌شده بر آن و نحوه برگزاری جلسات آتی را بررسی کرده و با مروری بر تعهدات دو طرف برای تنظیم تفاهم کلی به نتیجه خواهیم رسید.

جزئیات برگزاری دومین جلسه کمیته اجرایی اجلاس وزرای حمل‌ونقل عضو کریدور شمال-جنوب

دومین جلسه کمیته اجرایی برگزاری اجلاس وزرای حمل‌ونقل عضو کریدور شمال-جنوب به ریاست مدیر کریدورهای بین‌المللی با حضور اعضا و نمایندگان در راستای هماهنگ‌سازی و بررسی گزارش‌های دستگاه‌های ذی‌ربط همچنین تصمیم‌گیری در خصوص تشریفات اجلاس برگزار شد.

امین ترفع در ادامه این جلسه به جمع بندی مطالب و گزارش‌های ارائه شده پرداخت و تاکید کرد: باید در نظر داشت که کریدور شمال-جنوب فقط به مسیر راه‌آهن معطوف نمی‌شود بلکه دارای سه مسیر است که شامل مسیر‌های رشت-آستارا، راه‌آهن اینچه‌برون و مسیر دریایی خزر است.

قائم مقام شرکت راه‌آهن منصوب شد

طی حکمی از سوی مدیرعامل راه آهن، حسین عاشوری به عنوان قائم مقام راه آهن منصوب شد.

 سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن طی این حکم خواستار اهتمام مستمر در پیاده سازی و تحقق ساختار نوین و پیگیری جدی طرح تحول سازمانی، به کار گیری شیوه های نوین جهت ارتقای بهره وری، ایمنی، کیفیت خدمات و ایجاد بستر مناسب برای به خدمت گرفتن توان بخش خصوصی، رسیدگی عالی به سوانح و پیگیری مدیرت بحران و پدافند غیر عامل، یکپارچگی مدیریتی و همراستا سازی فعالیت کلیه واحدهای سازمانی و به ویژه معاونین و مدیران و پیگیری و تلاش مستمر جهت ارتقا مدیران و کارشناسان و برنامه ر یزی جهت تیم سازی، جانشین پروری و توانمند سازی کارکنان در کلیه واحدهای سازمانی از سوی قائم مقام جدید راه آهن شد.

نظر شما