شناسهٔ خبر: 54157 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فراخوان مقاله مجله مهندسی ساختمان و علوم مسکن

مجله به دنبال انتشار مجدد مجله علمی - ترویجی مهندسی ساختمان و علوم مسکن، از کلیه پژوهشگران، اعضای هیأت علمی، کارشناسان و علاقه‌مندان به امر ساختمان و مسکن و موضوعات مرتبط جهت ارسال مقاله دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مجله علمی - ترویجی مهندسی ساختمان و علوم مسکن در راستای وظایف مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با هدف ایجاد زمینه‌های لازم به منظور برداشتن گام‌های توسعه‌ای در مقوله ساختمان و علوم مسکن و ارتقای کیفیت ساخت‌و‌ساز و همچنین، اطلاع‌رسانی از طریق انتشار پژوهش‌های انجام شده در کلیه موضوعات مرتبط به‌ صورت فصلنامه منتشر می‌شود.  

پژوهشگران، اعضای هیأت علمی، کارشناسان و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مجله به آدرس http://behs.bhrc.ac.ir/ نسبت به ثبت‌نام، بارگذاری و ارسال الکترونیکی مقالات پژوهشی خود اقدام نمایند.

همچنین امکان دانلود همه مطالب مجله مهندسی ساختمان و علوم مسکن (دوره یازدهم، شماره ۲۰، پاییز ۱۳۹۶) از طریق سایت فوق فراهم شده است.

خاطرنشان می‌شود مجله مهندسی ساختمان و علوم مسکن به منظور پوشش دادن مطالب مرتبط با فناوری بتن، مصالح و فرآورده‌های راه و ساختمان، سازه و ابنیه فنی، ژئوتکنیک، انرژی، آتش، معماری، سیستم‌های ساختمانی، شهرسازی، زلزله‌شناسی مهندسی و مهندسی زلزله و کاهش خطرپذیری مخاطرات طبیعی شروع به کار نموده است و مطالب و مقالات حایز اهمیت در مهندسی ساختمان، مقوله‌های مسکن و معماری و شهرسازی را دربرمی‌گیرد.

با توجه به وجود ریسک‌ها و مخاطرات بالقوه در کشور، افزایش بی‌رویه جمعیت، ساخت‌وسازهای شهری و گسترش آن تا حاشیه شهرها بدون برنامه‌ریزی مناسب و در نظر گرفتن قوانین لازم و کیفیت نامناسب ساختمان‌ها، انجام دادن پژوهش‌های مرتبط با موضوعات مسکن، مهندسی ساختمان و محیط، امری ضروری به نظر می‌رسد و به تبع این ضرورت، حجم کارهای علمی انجام یافته آن نسبت به گذشته پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرده است.

انتشار مجله مهندسی ساختمان و علوم مسکن می‌تواند در راستای ارتقا و توسعه ساخت‌وساز ایمن درکشور، در دسترس قرار دادن و ایجاد بستر مناسب به منظور بررسی موضوعات جدید پژوهشی برای استفاده علاقه‌مندان به این حوزه، ایجاد ارتباط و پیوند بین مفاهیم علمی - پژوهشی در زمینه علوم ساختمان، انتقال و تبادل تجربیات و دستاوردهای تازه علمی در سطوح مختلف و انتشار نتایج تحقیقات و بررسی‌ها درباره موضوعات مرتبط با مهندسی ساختمان و علوم مسکن نتایج قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

نظر شما