شناسهٔ خبر: 54162 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل و نقل در استان‌ها:

فرصت بی‌نظیر ترکمنستان برای ارسال کالا از طریق چابهار/ اجرایی شدن خط ریلی مشهد - گرگان/ رتبه نخست فارس در جذب اعتبارات استانی و قیر

گزارش آخر هفته در هفته‌ای که گذشت اخباردر حوزه حمل و نقل زمینی و دریایی پررنگ بود و خبرها حکایت از اقدامات مناسب در این زمینه داشت. در بین استان ها هم استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها هفته پرخبری را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه حمل و نقل طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است.

خوزستان

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری مانور عملیاتی مقابله با حوادث تانکرهای حامل سوخت و نشتی مایعات قابل اشتعال و انفجار در این مجتمع بندری خبر داد.

مهران می‌دری اظهار کرد: این مانور به‌منظور سنجش، ارتقای توان مهارتی و عملیاتی آتش‌نشانان و ارزیابی وضعیت تجهیزات و خودروهای آتش‌نشانی بندر خرمشهر با حضور مشاور آتش‌نشانی سازمان بنادر و دریانوردی شامگاه یکشنبه برگزار شد.

همچنین استاندار خوزستان گفت: امیدواریم با اراده و در کنار هم سطح استانداردهای راه استان به رتبه سوم کشوری برسد چراکه رتبه استان از نظر حمل مسافر اول، از نظر حمل کالا سوم و از لحاظ استاندارد راه ششم است و باید این فاصله را جبران کنیم و حداقل به رتبه سوم از نظر استاندارد جاده‌ای برسیم.

غلامرضا شریعتی در نشست با پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی که شامگاه گذشته در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه داشتم خدمت شما باشم و از نزدیک در جریان دغدغه‌ها و مشکلات شما قرار بگیرم اگر چه کم و بیش از وضعیت هر کدام از پروژه‌ها مطلع هستم.

وی افزود: به شما پیمانکاران به عنوان یک سرمایه ملی و استانی نگاه می‌کنم چون شما منشا ایجاد اشتغال، عمران و آبادانی و ایجاد ارزش افزوده هستید و حمایت و صیانت از کار شما وظیفه ما است و نباید در برابر مشکلات شما بی‌توجه باشیم و باید پیمانکاری استان را در حوزه‌های مختلف تقویت کنیم

در ادامه تعمیرات اساسی زیرآبی ۱۴ فروند شناور در مجتمع بندری امام خمینی (ره) طی سال ۹۶، موجب اشتغال‌زایی و صرفه‌جویی ارزی در کشور شده است.

محمدعلی علایی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اتمام مراحل نهایی بازسازی سازه داک سرسره در این مجتمع بزرگ بندری پس از حدود ۵۰ سال از زمان ساخت آن و نوسازی بخش‌های مختلف آن با بهره‌گیری از توان متخصصان، کارشناسان و تأمین‌کنندگان داخلی کشور، اظهار کرد: با توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این مجتمع تعمیراتی، از اعزام شناورها به سایر داک یاردهای موجود در استان‌های همجوار و به تبع آن تعطیلی مجتمع که آسیب‌های اجتماعی زیادی در پی دارد، جلوگیری می‌شود.
در ادامه اخبار هفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: برای اولین بار در استان، امکان ثبت اطلاعات ناوگان فعال و متقاضی فعالیت در بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای منطقه آزاد اروند در سیستم کارت هوشمند فراهم شد.

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: با پیگیری این اداره کل امکان صدور کارت هوشمند ناوگان منطقه آزاد تجاری اروند که تقاضای فعالیت در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری را دارند، در سیستم کارت هوشمند فراهم گردید.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، دارندگان خودروهای سواری کرایه و مینی‌بوس می‌توانند به نوسازی ناوگان خود از طریق خرید و به‌کارگیری ناوگان پلاک اروند اقدام نمایند.

همچنین معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۹۰ کامیون برای انتقال بار چغندرقند شوش وارد استان شدند.

یوسف عابدینی اظهار کرد: با توجه به اینکه رانندگان درخواست هایی در خصوص مشکلات خود دارند؛ موضوع و مشکلات آنها از طریق وزارتخانه در حال پیگیری است و وزیر راه توضیحاتی در این خصوص ارائه داده است.

وی افزود: با این وجود برای حل مشکل مردم و کشاورزان در استان خوزستان از رانندگان تقاضا داشتیم که به استان بیایند تا محصولات کشاورزی روی زمین نماند.

قم

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از توزیع لاستیک و قطعات یدکی ناوگان عمومی حمل ونقل جاده‌ای با ارز دولتی و افزایش کرایه حمل باز تا ۲۰ درصد خبر داد.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در راستای صیانت از حقوق و تأمین نیازهای اساسی خادمان عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای، مقرر شد توزیع لاستیک و قطعات یدکی پرمصرف ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای با ارز دولتی صورت پذیرد.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد سال ۹۶ راه و شهرسازی استان از احداث ۱۷/۷ کیلومتر راه اصلی و ۹/۵ کیلومتر راه روستایی و آغاز احداث بیمارستان‌های نجف‌زاده و مشکین‌شهر خبر داد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح اقدامات انجام شده سال گذشته در حوزه راه و شهرسازی استان گفت: سال گذشته در حوزه مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها، ۱۷/۷ کیلومتر راه اصلی احداث شد، همچنین ۷/۲ کیلومتر بهسازی راه اصلی و ۷۷ کیلومتر روکش آسفالت انجام گرفت و ۴۶ دستگاه پل نیز ساخته شد.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان خیریه نجف‌زاده و ۷۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده‌های مواصلاتی استان اختصاص یافت.

بهروز ندایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در جلسه با محمدجعفر علیزاده معاون وزیر و با حضور استاندار اردبیل مقرر شد این معاونت علاوه بر اعتبارات مصوب در بودجه، ظرف سه سال مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان خیریه نجف‌زاده اختصاص دهد.

وی افزود: انتخاب مشاور ذیصلاح برای مطالعه بهسازی و ارتقای ورزشگاه ۲۰ هزار نفری علی دایی و همچنین تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولی‌عصر مشگین‌شهر ظرف سه سال آتی از دیگر توافقات انجام شده در این دیدار بود.

بوشهر

نماینده مردم دیر- کنگان -جم - عسلویه در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل راه و شهرسازی استان از پروژه های راهسازی حوزه جنوب استان بازدید به عمل آورند.

امیر امینی به همراه الماسی نماینده مردم دیر- کنگان -جم - عسلویه در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل راه و شهرسازی استان و هیأت همراه و فرماندارن محترم شهرهای جنوبی استان از پروژه های راهسازی حوزه جنوب استان بازدید به عمل آورند.

معاون وزیر از محورهای بزباز – بندو و سه راهی ورودی جم، محور ریز- دژگاهی سرچشمه باغان، کنارگذر کنگان دو راهی خروجی غربی دیر ، احداث بلوار ساحلی دیر کنگان ( طرح وفاق ) بازدید به عمل آورد.

همچنین عملیات اجرایی ساخت تاسیسات زیربنایی پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین روز چهارشنبه در آئینی با حضور استاندار و رئیس بنیاد مستضعفان در بوشهر آغاز شد.

نوراله اسعدی در این آئین گفت:سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با تاسیاست زیربنایی مجتمع بندری نگین چهار هزار میلیارد ریال تعهد دارد که احداث تاسیسات مجتمع بندری نگین شامل آب، برق، جاده دسترسی و سایر تاسیسات زیربنایی جزیره نگین با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از امروز آغاز شده است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود:بنادر یکی از محور های توسعه بازرگانی و تجارت استان بوشهر است که برای تحقق این مهم باید به طرح های جزیره نگین بطور ویژه نگاه شود.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۶۷۳ هزار و ۹۵۶ تن کالا، فروردین‌ماه امسال از استان همدان جابجا شد.

محمد رودباری در گفتگویی اظهار کرد: فروردین پارسال ۶۳۴ هزار و ۳۹۵ تن کالا در استان همدان جابجا شد که در مقایسه با جابجایی ۶۷۳ هزار و ۹۵۶ تن کالا در فروردین امسال، افزایش ۶.۲ درصدی تناژ را به همراه داشت.

وی افزود: در فروردین سال ۹۷ همچنین تعداد ۴۱ هزار و ۷۸۶ بارنامه مصرفی صادر شد و در مقایسه با صدور ۳۹ هزار و ۸۲ بارنامه در سال ۹۶، با افزایش ۶.۹ درصدی روبرو شد.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از صدور ۵ هزار و ۸۰۰ کارت معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در استان طی سال گذشته خبر داد.

محمد رودباری در گفتگویی اظهار کرد: در سال ۹۶ پنج هزار و ۸۰۰ هزار خودرو از مراکز معاینه فنی استان همدان برچسب معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در بحث شرکت‌های امداد خودرو نیز، پارسال افزون بر ۳۰ دستگاه ناوگان امدادی فعال در این بخش در قالب چهار شرکت امدادخودرو از طریق سامانه جامع ناوبری برخط (GPS) پایش شدند.

سیستان و بلوچستان

عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار از سالیان دور مورد توجه کشور ترکمنستان بوده است و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان به همراه هیاتی متشکل از اعضای شرکت‌های فعال در زمینه صادرات و واردات کالا، در سفر به چابهار ضمن بازدید از زیرساخت‌ها و تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار، با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

کریم اکمامدوف، عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان، با اشاره به فرصت‌ها و پتانسیل‌های بندر چابهار بیان کرد: چابهار از سالیان دور مورد توجه کشور ترکمنستان بوده و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بود.

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تأثیر آن بر مناسبات ایران، هند و افغانستان گفت: مناسبات تجاری این سه کشور در راستای منافع ملی و بر مبنای همکاری‌های اقتصادی مشترک در مسیر توسعه تجارت و استفاده از قابلیت‌های تجاری و بازرگانی منطقه است.

بهروز آقایی با تأکید بر شکل‌گیری این مناسبات تجاری در چهارچوب موافقت‌نامه سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان موسوم به موافقت‌نامه چابهار گفت: ما به دنبال ارتباطی پایدار و همه‌جانبه با هندوستان و افغانستان هستیم، توافقی که به هیچ وجه تحت تأثیر تحولات مقطعی و رفتارهای یک‌جانبه سایر کشورها قرار نخواهد گرفت.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی از افزایش ۱۰/۲ درصدی جابجایی کالا و افزایش ۷/۳ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی طی سال ۹۶ خبر داد.

علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح عملکرد این اداره کل در خصوص جابجایی کالا و مسافر طی سال ۹۶ گفت: در خصوص جابجایی کالا توسط ناوگان جاده‌ای طی سال گذشته ۳ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۲۴ تن کالا جابجا شد که در مقایسه با جابجایی ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۳۱۰ تن در سال ۹۵ افزایش ۶ درصدی را داشته است.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه امضای قرارداد اجرای خط ریلی مشهد - بجنورد- گرگان نهایی شده است؛ گفت: این طرح عمرانی با ۸۲ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شود.

محمدحسین علی نیا روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: امسال برای پروژه خط ریلی مشهد- بجنورد- گرگان، پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح جدید، طول این خط ریلی از ۶۵۰ کیلومتر به ۵۴۰ کیلومتر کاهش یافته است؛ گفت: این طرح در چهار قطعه اجرایی می شود که بیش از ۲۳۰ کیلومتر آن در خراسان شمالی است.

علی نیا اظهار داشت: زمان اجرای این طرح ریلی پنج ساله پیش بینی شده است

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در ۲ ماهه امسال میزان تردد ورودی و خروجی در محورهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳.۹ و ۱۷.۲ درصد افزایش داشته است.

علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: ۴۵ دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای استان، تردد ۱ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۴۲۲ دستگاه خودروی ورودی را ثبت کرده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۴۰۱ تردد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: شمار ترددهای خروجی از این استان در ۲ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۲ درصد افزایش یافته است.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه کارگروه تخصصی حمل‌ونقل و شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفانی در سال ۹۷ به بررسی شرح وظایف کارگروه پرداخت.

فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به بند ج ماده ۹ تشکیل کارگروه مدیریت بحران کشور ضمن تشریح شرح وظایف کارگروه در زمینه ارتقای استانداردهای ایمنی در شبکه حمل‌ونقل برون و درون‌شهری استان و بررسی پیشنهاد طرح‌های مطالعاتی و اجرای مدیریت بحران در زیر بخش‌های حمل‌ونقل گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف این کارگروه بررسی چگونگی ارتقاء استانداردهای ایمنی در حوزه شبکه حمل‌ونقل درون و برون‌شهری استان فارس هست.

همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس رتبه نخست در جذب اعتبارات استانی را در میان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سال ۹۶ را به خود اختصاص داد.

در بین سایر ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها، استان فارس سهم بیشتری را از اعتبارات استانی جذب کرده که در سال ۹۶ اعتبار جذب شده مبلغ ۸۱۳ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریال بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ نیز با توجه به نیاز و ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها و نگهداری راه‌ها به‌عنوان یکی از سرمایه‌های مهم ملی و طول راه‌های استان فارس که بیشترین میزان طول راه در کشور را داراست، این رتبه در جذب اعتبارات باقی بماند.

سمنان

سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی نصب سامانه توزین در حال حرکت در محور گرمسار قم خبر داد.

احسان منصور کیایی افزود: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن، اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است، لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه‌بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد. در این راستا پیرو مصوبات کمیته هوشمندسازی محورهای مواصلاتی کشور و به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر حمل بار در جاده‌ها و شناسایی اضافه تناژ و تخلفات مرتبط با آن و استفاده از تکنولوژی‌های روز سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل، عملیات اجرایی سامانه‌های توزین در حال حرکت (WIM) در محور گرمسار قم آغاز شد.

در ادامه سرپرست اداره کل از برنامه در خصوص گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) حرف به میان آورد و گفت: اداره کل حمل‌و‌نقل با مشارکت گسترده شاغلین حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان حضوری فعال در برپایی مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خواهد داشت.

احسان منصور کیایی سرپرست اداره کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان سمنان با اعلام این خبر گفت: اداره کل حمل‌و‌نقل با مشارکت گسترده شاغلین حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان حضوری فعال در برپایی مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خواهد داشت.

لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: عدم تناسب خدمات آزادراه خرم‌آباد-پل زال با افزایش ۱۵ درصدی عوارض آن، مهم‌ترین موضوع اولین جلسه کارگروه ایمنی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان لرستان در سال ۹۷ بود.

عباس شرفی مدیرکل راهداری استان در این جلسه که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد، ضمن ابراز نارضایتی از افزایش عوارض آزادراه خرم‌آباد-پل زال گفت: این افزایش عوارض سبب شده تا مردم از محور قدیم و غیرایمن پلدختر تردد کنند در حالی که حفظ جان مردم باید در اولویت باشد.

خراسان جنوبی

در اردیبهشت ماه سال‌جاری بیش از ۱۷۵ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در استان خراسان جنوبی جابه‌جا شده‌اند.

بنابر اعلام مهدی گرجی، معاونت حمل ونقل  اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی، طی اردیبهشت ماه سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری بیش از تعداد ۵۰۵۷۲ مسافر به استان وارد و ۵۵۵۶۲  مسافر از استان خارج گردیده‌اند همچنین بیش از ۱۱۹۴۴۷ مسافر درون استان جابجا شده‌اند.

همچنین پایانه مرزی ماهیرود معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در اردیبهشت ماه سال‌جاری ۳۵۰۷ دستگاه کامیون از پایانه مرزی ماهیرود خارج شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، افزود: پایانه مرزی (میل ۷۸) مهم‌ترین معبر رسمی فعال در خراسان جنوبی است که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان خراسان جنوبی و۱۳۰ کیلومتری مرکز استان فراه(افغانستان) واقع شده است.

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: در دو ماه نخست ابتدای سال ۹۷ بندرعباس فعالترین مرز کشور در زمینه ترانزیت بوده است.

باقرجوان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام نمود : بندرعباس با حمل ۴۵۹۰۴۷تن كالا ، فعالترین مرز كشور با ۲۹ درصد در زمینه ترانزیت ورودكالا دردو ماهه اول  سال ۱۳۹۷ بوده و پس از بندرعباس مرزهای پرویزخان( كردستان)، بازرگان آذربایجان غربی)، باشماق(كردستان) به ترتیب با ۲۱ ، ۹ و ۹ درصد به عنوان فعالترین مرزهای كشور در امر ورود كالاهای ترانزیت بشمار میرود بطوریكه ۶۷ درصد ازحجم ترانزیت به آنها اختصاص دارد .

تهران

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان تهران‌ گفت: مقرر شد رانندگان به صورت شورایی و با همکاری انجمن صنفی رانندگان، به صورت دوره‌ای از شرکت‌های حمل و نقل در خصوص قیمت‌های بار بازرسی به عمل آورند.

حسن عبدالملکی اظهار داشت: از روز پنجم ‌خرداد‌ماه ۹۷ تا روز ۹ خرداد تعداد ۳۰ هزار کامیون وارد پایانه بار استان تهران شدند و بارنامه گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت حدود ۵ هزار دستگاه کامیون نیز بدون ورود به پایانه بار تهران، بارنامه گرفته‌اند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان تهران‌‌ درباره رسیدگی به مشکلات رانندگان،‌ از بازگشایی و تجهیز مجدد دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات رانندگان در پایانه بار استان تهران خبر داد.

همچنین سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران گفت: عملیات طرح ضربتی بازسازی و نصب گاردریل سه موج و دوموج در راه‌های حوزه استحفاظی خصوصا آزادراه تهران- قم و آزادراه تهران- ساوه آغاز شد.

کیهان یاسمی با اشاره به استقرار ۴ اکیپ ۵۰ نفره برای نصب گاردریل در آزادراه تهران- قم و دو اکیپ جهت تعمیر و نگهداری گاردریل‌‌های آزادراه تهران- ساوه گفت: نصب و بازسازی حفاظ و گاردریل از جمله اقداماتی است که به طور مستمر در طول سال و در محورهای مختلف استان و به منظور ارتقای ایمنی و بهبود کیفی تردد اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۵کیلومتر گاردریل در این محورهای نصب خواهد شد، افزود: اعتبار مورد نیاز برای تهیه و نصب این میزان گاردریل، بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است. 

مازندران

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۱۰۳درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی دو ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۱۰۳درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی دو  ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد و گفت: بالاترین میزان رشد در این مدت در بین بنادر شمالی به بندر نوشهر اختصاص یافته است.

محمد تقی انزان پور با اعلام این مطلب افزود : همچنین عملکرد بندر فریدونکنار در این مدت از رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

نظر شما