شناسهٔ خبر: 54176 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نماینده مجلس مطرح کرد:

فراهم شدن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادرکشور

ذبیح الله نیکفر نماینده مرده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی؛ زیرساخت‌های مورد نیاز بخش خصوصی در بنادر کشور را فراهم کرده است تا آنها بدون مشکل بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ذبیح الله نیکفر نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره حضور بخش خصوصی در بنادر کشور،افزود: یکی از بخش‌های که به خصوصی‌سازی اعتقاد دارد، سازمان بنادر و دریانوردی است. این سازمان همواره در برون‌سپاری فعالیت‌های خود کارنامه خوبی بر جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را با آهنگ تندتری می‌توان دنبال کرد، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری تعرفه خدمات بندری را کاهش داد و این مهم اتفاق بزرگی برای صاحبان کالا بود. برای آنکه بتوان در جذب سرمایه‌گذاران عملکرد بهتری داشت باید به سمت حذف بروکراسی‌ها  و تدوین برنامه‌های جدید برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حرکت کرد.

نیکفر با بیان اینکه موانع سرمایه‌گذاری به یک سازمان مربوط نمی‌شود، تصریح کرد: برای آنکه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری جذب شوند، تمام بخش‌های مرتبط باید کمک کنند تا موانع از سر راه برداشته شود.

نماینده مردم لاهیجان اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در سال جاری باید مورد توجه قرار گیرد، گردشگری دریایی است. سال گذشته سازمان بنادر برای توسعه این بخش برنامه‌های متعددی را اجرا کرد حال با نزدیک شدن به فصل تابستان رونق گردشگری دریایی اهمیت بسزایی دارد.

نظر شما