شناسهٔ خبر: 54177 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت آب و هوا:

بارانی شدن مرکز کشور در ادامه فعالیت سامانه بارشی/ تداوم روند افزایش دما در سواحل شمالی

آب و هوا- هواشناسی- بارندگی تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها حکایت از آن دارد که امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی بازهم در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشورمان بارندگی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها حکایت از آن دارد که امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی بازهم در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشورمان بارندگی خواهیم داشت.

این بارندگی‌ها در آذربایجان شرقی، غربی و برخی نقاطی از اردبیل با شدت بیشتری پیش‌بینی شده است.

در ادامه و امروز پنجشنبه با توجه به اعلام روز گذشته که جریانات سواحل شمالی کشور جنوبی خواهد شد بازهم ادامه افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و احتمال افزایش دما تا ۷ درجه نیز در این مناطق وجود دارد و برای بعدازظهر هم وزش باد‌های جنوبی در غرب سواحل و استان اردبیل پیش‌بینی می شود.  

این سامانه بارشی در جنوب این بخش‌ها ادامه‌دار خواهد بود و از اواخر روز جمعه به شمال شرق کشور و شهرهای خراسان شمالی و رضوی خواهد رسید و پدیده بارندگی را شاهد خواهند بود.

بررسی و تحلیل‌ نقشه‌های هواشناسی و همچنین مدل‌ها نشان دهنده این است که شدت بارش باران در جمعه بیشتر در ارتفاعات البرز، شمال قزوین، استان البرز و تهران خواهد بود.

این شدت بارش در این مناطق این احتمال را به وجود می‌آورد که شاهد آب‌گرفتگی معابر و حتی سیلابی شدن مسیل‌ها باشیم که لازم است تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

با افزایش و ادامه شکل‌گیری توده گردوغبار در عراق به تدریج شاهد نفوذ این پدیده به غرب و جنوب غرب کشور هستیم که این موضوع موجب موج و متلاطم‌ شدن‌های آب‌های جنوب کشور خواهد شد.

تهران امروز آسمان نیمه ابری را بعضا با وزش باید شدید تجربه خواهد کرد که این موضوع می‌تواند همراه با رگبار باران و رعد و برق باشد.

بیشینه دما امروز در پایتخت ۳۲ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

نظر شما