شناسهٔ خبر: 54180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات اداره‌کل راهداری استان قم در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل؛

اختصاص ۶۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران/ تمام ظرفیت‌های استان برای تسهیل رفت و آمد به کار گرفته می‌شوند

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های استان برای تسهیل رفت و آمد به کار گرفته می‌شوند، گفت:۶۵۰ دستگاه اتوبوس شامل۴۶۰ دستگاه برون شهری برای انتقال زائران اختصاص پیدا کرده است.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تمهیدات این اداره کل برای ایام ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: با توجه به اینکه ارتحال حضرت امام مصادف با ماه رمضان مصادف شده و زائران از استان‌های همجوار به این مراسم می‌آیند، در استان قم نیز بین ۲۲ هزار تا ۲۵ هزار نفر ثبت نام کردند که برای حمل و نقل و جابجایی آنها دو جلسه در استانداری و فرمانداری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در نظر گرفته شده، گفت: تعدادی از این اتوبوس‌ها از خارج از استان تامین می‌‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد و زائران ساعت ۲ بعد از ظهر از قم حرکت می‌کنند و به سمت حرم مطهر می‌روند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم تصریح کرد: راهداران در طول تعطیلات آماده باش کامل هستند و مجتمع‌های خدمات رفاهی، مساجد و راهدارخانه‌ها برای بازگشت زائران آمادگی کامل دارند.  

وی افزود: چهار اکیپ راهداری که ۲ اکیپ از آنها در ۵۰ کیلومتری اتوبان تهران- قم مستقر و ۲ اکیپ سیار هستند که شامل پلیس راه، عوامل راهداری و تعمیرکار خودرو می‌شوند، همچنین هشت اتوبوس برای رفت و ۲۰ اتوبوس برای برگشت به عنوان ررزو در نظر گرفته شدند. 

جمالی بیان کرد: از ۶۵۰ اتوبوس اختصاص یافته، ۱۴۰ اتوبوس و ۱۰۰ مینی بوس را شرکت واحد تامین می‌کند که ۴۶۰ دستگاه اتوبوس توسط راهداری استان تامین می‌شود. 

وی تصریح کرد: لکه‌گیری جاده هر هفته انجام می‌شود که تمام تمهیدات لازم برای خدمات رسانی بهتر به زائران در نظر گرفته شده است.  

نظر شما