شناسهٔ خبر: 5421 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز پرداخت وام ۳۰ میلیونی مسکن مهر در برخی استان‌ها / دریافت تسهیلات اجباری نیست / استان‌های پرداخت‌کننده تسهیلات

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از آغاز پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی در برخی استان‌های کشور و اجباری نبودن دریافت این تسهیلات خبر داد.

احمد اصغری‌مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین تصمیمات بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات پنج میلیون تومانی مسکن مهر گفت: بانک مسکن پرداخت تسهیلات مسکن مهر را که به تازگی پنج میلیون تومان افزایش داشته است در برخی استان‌ها آغاز کرده و در سایر استان‌ها هم در حال انعقاد قرارداد است. در حال حاضر پرداخت‌ این وام ۳۰ میلیون تومانی در استان‌های اردبیل، جنوب غرب تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، کردستان و گیلان به سازندگان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه همه شعب بانک مسکن در استان‌ها برای پرداخت این مبلغ فعال هستند، ادامه داد: تعداد ۴۶۰ هزار واحد که پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد به بالا دارند شناسایی شده است و این لیست در اختیار بانک مسکن قرار گرفته تا ارزیابی‌ها صورت گیرد. باید در نظر داشت که همه استان‌ها با هم ارزیابی را ٰآغاز نمی‌کنند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: متناسب با پیشرفت کار مبلغ تسهیلات به سازنده پرداخت می‌شود و وزارت راه و شهرسازی هم روی این موضوع نظارت دارد. البته باید در نظر داشت که دریافت این تسهیلات از سوی سازندگان اجباری نیست چون برخی پروژه‌ها نیازی به دریافت این تسهیلات ندارند و با ۲۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت واحد به اتمام می‌رسد یا متقاضیان توان بازگرداندن بازپرداخت تسهیلات را ندارند.

به گفته مهرآبادی، تمام بانک‌های عامل بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار مکلف هستند تسهیلات را پرداخت کنند و از بانک ملت خواسته شده که همراه با سایر بانک‌ها پرداخت‌ها را آغاز کند./

نظر شما