شناسهٔ خبر: 5423 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور ایمنی گردشگری دریایی در بندر امیرآباد در آستانه نوروز

بندر امیرآباد در راستای اجرای طرح گردشگری دریایی و به منظور هماهنگی بیشتر با نهادهای مرتبط و فعال در حوزه گردشگری، مانور مشترک آمادگی طرح گردشگری دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد گفت: با توجه به پیش رو بودن تعطیلات نوروز و بازدید مسافران و گردشگران دریایی از سواحل تحت پوشش ، مانور مشترکی با همکاری پایگاه دریابانی امیرآباد ، یگان حفاظت منابع بهشهر ، همیاران ناجی و شناور جستجو و نجات دریایی ناجی ۱ در ح.ضچه بندر امیر آباد برگزار شد .

وی با اشاره به اینکه طرح گردشگری دریایی از ۲۵ اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه می یابد به آمادگی کامل بندر امیر آباد در این ایام اشاره و از مشخص کردن مسیر گردشگری دریایی و  چاپ بروشور و بنر به زبان‌های انگلیسی و فارسی با مضامین ایمنی گردشگری دریایی نیز به عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه در حوزه ایمنی گردشگری دریایی یاد کرد.

وی  با اشاره به حساسیت موضوع حوادث دریایی از هماهنگی‌های لازم برای انجام عملیات جست‌وجو و نجات دریایی به وسیله بالگرد در محدوده آبهای تحت حاکمیت بندر امیر آباد خبر داد .

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد در ادامه با اشاره به آمادگی کامل در زمینه ارائه خدمات امدادی و گردشگری دریایی خاطر نشان کرد ؛ تا کنون چهار مرحله بازدید از قایق‌ها به منظور رعایت حداقل استانداردها  انجام شده است و شناورهای عضو طرح همیار ناجی به اقلام ایمنی مورد نیاز از قبیل جلیقه نجات بزرگسال و کودک، کپسول آتشنشانی، حلقه مچی و سایر تجهیزات ایمنی و امدادی تجهیز شدند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد ؛ تسهیل در دریافت گزارش‌ها و برقراری ارتباط در شرایط اضطرار با استفاده از سامانه۱۵۵۰ در مرکز هماهنگی نجات دریایی بندر امیرآباد ، ارائه خدمات مشاوره پزشکی تلفنی به‌صورت شبانه‌روزی توسط پزشک متخصص و مسلط به زبان‌های روسی و انگلیسی به شناورهای در حال رفت‌وآمد در منطقه نیز از دیگر اقداماتی است که در جهت ارتقاء ایمنی گردشگری دریایی در بندر امیرآباد انجام شد./

نظر شما