شناسهٔ خبر: 54230 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی خبر داد:

ساماندهی جاده فرودگاه اراک به طول ۹.۵ کیلومتر

فرودگاه اراک مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی از ساماندهی جاده فرودگاه اراک از تقاطع کمربندی شمالی اراک تا ورودی فرودگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی، در جلسه ای که به منظور ساماندهی جاده فرودگاه اراک به ریاست استاندار مرکزی و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ،مدیرکل راه و شهرسازی  و مدیران دستگاههای خدمت رسان در محل استانداری مرکزی تشکیل گردید طراحی و ساخت جاده اصلی فرودگاه ، بحث پروازهای داخلی کنونی، پروازهای حج و عتبات و پروازهای داخلی پیشنهادی توسط ایران ایر و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .

شارقی ، مدیرکل راه و شهرسازی  گفت:  مسیر فرودگاه اراک از تقاطع کمربندی شمالی اراک تا ورودی فرودگاه به طول ۹۵۰۰ متر می باشد که ۵ کیلومتر مسیر از تقاطع کمربندی تا تقاطع کنارگذر و ۴۵۰۰ متر بعد از کنار گذر تا ورودی فرودگاه می باشد که مطالعه و ارائه طرح مسیر از کنارگذر شمالی تا فرودگاه و همچنین احداث پل کنارگذر توسط این اداره کل و از کنار گذرشمالی تا کمربندی شمالی توسط شهرداری صورت می پذیرد.

رئیس شورای حمل و نقل استان ادامه داد: در نظر است در طراحی مسیر، بلوار، فضای سبز، پیاده راه، پارک، باغ رستوران، مراکز خرید، مراکز ورزشی و تفریحی در نظرگرفته شود تا مسیر کاربردی و مفرحی برای هم استانی های عزیز ایجاد گردد .

وی همچنین  از اختصاص ۵۰ هکتار زمین دولتی به این طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی خبر داد

نظر شما