شناسهٔ خبر: 54252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصراله نژاد خبر داد:

مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام خمینی(ره) ایمن‌سازی شد

مجیدرضا نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران از ایمن سازی مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران، مجیدرضا نصراله نژاد مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران به آغاز اقدامات ویژه برای برگزاری هرچه باشکوهتربیست و نهمین مراسم ارتحال امام خمینی(ره) اشاره و اظهار کرد: تمامی محورهای مواصلاتی ومنتهی به حرم ایمن‌سازی ترافیکی شده است.

وی به اهمیت و نقش عمده ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری در برگزاری این مراسم و ارائه خدمات مناسب به زائران سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه سفرها به حرم مطهر امام خمینی (ره) منتهی می شود از اینرو می بایست مسیرهای بهینه امداد رسانی در محورهای منتهی به حرم مطهر بررسی و اعلام شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران بر اهمیت ترغیب شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی و اعلام آمادگی رانندگان اتوبوسها برای خدمت رسانی تاکید و اظهار کرد: با توجه به تقارن این ایام و ماه مبارک رمضان، اغلب زائران از استان های همجوار حضور پیدا می‌کنند که بالغ بر سه هزار اتوبوس جهت جابجایی مسافران تخصیص داده شده است که احتمال می‌رود به تعداد کمتری نیاز باشد. 

نصراله نژاد با اشاره به تردد کاروان زائران حرم امام خمینی (ره) بیان کرد: با توجه به برگزاری مراسم ‌بیست‌ و نهمین  سالگرد ارتحال امام راحل، محورهای منتهی به تهران ترافیک سنگینی دارند، از این رو تدابیری اتخاذ گردیده همچون سنوات گذشته طی هماهنگی‌های لازم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران به تدریج و با برنامه منظم‌، مسافران وارد تهران شوند.

وی افزود: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان تهران با مشارکت پلیس راه و هلال احمر نقاطی را برای آمادگی بیشتر در محورها مشخص کرده و در آنها مستقر می‌شوند که چهار گروه در عوارضی های قم و ساوه که با ازدحام جمعیت مواجه هستیم، استقرار پیدا می‌کنند.

نصرا... نژاد در خصوص تمهیدات این اداره‌کل برای مراسم ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: خط کشی، نصب و مرمت نیوجرسی، علائم ایمنی و لگه گیری انجام شده که در برخی نقاط در حال انجام نیز است و در اتوبان های قم و ساوه تمهیدات ویژه ای را برای شست وشوی علائم، پایانه‌ها و عوارضی ها انجام شده است. 

وی درخاتمه با بیان اینکه این سفرها که از ١٢ خردادماه آغاز شده ‌تا ١٧ خرداد ادامه می‌یابد، تصریح کرد‌‌: قطعاً در روز‌های ١٦ و ١٧ خرداد‌ماه محور‌های منتهی به تهران بسیار پرتردد هستند که از مسافران خواستاریم مدیریت سفر را در برنامه بازگشت خود مد نظر داشته باشند.

نظر شما