شناسهٔ خبر: 54278 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر برگزار شد

آمادگی بندر بوشهر بعنوان دروازه کریدور شمال - جنوب

بندر بوشهر با حضور استاندار بوشهر سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با موضوع بررسی مشکلات فعالان اقتصای این استان در حوزه امور بندری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی،  دراین نشست که با حضور مهندس گراوند استاندار بوشهر ، معاونین استاندار ، مدیران کل دستگاه های اجرایی مربوطه و اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد ، نورالله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرنیز با اشاره به سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به بندر بوشهر گفت:در این سفر علاوه بر آغاز عملیات اجرایی زیر ساخت های تاسیسات زیر بنایی مجتمع بندری نگین، راهکارهای لازم برای تسریع اجرای طرح های اسکله سازی در این مجتمع ارائه شد.

 اسعدی با بیان اینکه اسکله ۳۰۰ متری مجتمع بندری نگین با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است، افزود: این اسکله دارای ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد که با تکمیل طرح لایروبی افتتاح خواهد شد.

 وی عنوان کرد:لایروبی اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال اجرایی شده که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا چهارماه آینده به اتمام میرسد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: کانال اصلی بندر بوشهر به سبب رسوبات، کم عمق شده که با لایروبی عمق آن از هفت متر به یازده متر افزایش خواهد یافت.

نورالله اسعدی اضافه کرد:پروژه اصلی لایروبی بیرونی کانال است که برای این طرح ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و با تحقق این مهم امکان پهلو گیری شناورهای ۳۰ هزار تنی فراهم می شود

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده هت میلیون تن متر مکعب رسوب از کانال بندر بوشهر خارج میشود که این مهم تا پایان امسال اجرایی خواهد شد

 نورالله اسعدی در پاسخ به سولات در خصوص لایروبی بندر گناوه نیز گفت: در راستای افزایش عمق کانال دسترسی بندر گناوه،عملیات لایروبی به طول یکهزار و۲۵۰ مترو عرض ۱۴۰ مترصورت گرفته است.

 سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ضمن اشاره به ساخت اسکله جدید در بندر دیر، اظهار داشت: براساس طراحی انجام شده اسکله تجاری در بندر دیر به طول ۲۰۰ متر احداث می شود که رای تحقق این موضوع مطالعات آن انجام و طرح آن برای اجر به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده است.

وی در خصوص لایروبی حوضچه بندر دیر نیز افزود: لایروبی حوضچه بندر دیر مراحل اخر خود را سپری میکند و روبه اتمام می باشد.

در ادامه مهندس گراوند ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:در خصوص رفع مشکلات مربوط به حوزه توسعه تجارت در حوزه بنادر کمک ها و اقدامات خوبی برای صورت گرفته که قابل تقدیر است.

 استاندار بوشهر ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌‌ها برای حل مشکلات سایر بنادر موجود در استان استفاده شود تا شاهد رونق بیش از پیش این بنادر باشیم.

گراوند با اشاره به لایروبی  اسکله مجتمع بندری نگین گفت: با لایروبی این اسکله امکان پهلوگیری کشتی های تجاری با ظرفیت ۳۰ هزارتن در فاز اول فراهم میشود که  پس از تکمیل عملیات لایروبی در فاز بعد امکان پذیرش و پهلوگیری کشتی های تجاری با ظرفیت ۵۰ هزار تن  در بندر بوشهر فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: بهره‌برداری از اسکله مجتمع بندری نگین و لایروبی آن تا پایان امسال پیش بینی شده است.

گراوند با اشاره به آغاز توسعه زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین گفت: تکمیل زیربناهای این مجتمع بندری نقشی مهم در رونق اقتصادی و توسعه تجارت دریایی استان دارد.

نظر شما