شناسهٔ خبر: 54280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یاسمی مطرح کرد؛

نقش علائم ایمنی در کاهش تلفات جاده‌ای

جلسه سرپرست معاونت راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران گفت: علائم جاده‌ای باعث افزایش ایمنی راه‌ها می‌شوند و نقش موثری در راهنمایی و هدایت کاربران جاده ای دارند و زبان گویای جاده‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران، کیهان یاسمی سرپرست معاونت راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران در جلسه ای که به منظور اهمیت نصب علائم ایمنی و ایمن سازی جاده هاتشکیل شد اظهار کرد: علائم جاده‌ای باعث افزایش ایمنی راه‌ها و نقش موثری در راهنمایی و هدایت کاربران جاده ای دارند و زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شوند.

یاسمی گفت: استان تهران به عنوان پایتخت یکی از مهمترین استان‌های کشور در بحث جانمایی علائم ایمنی می‌باشد و می‌بایست از جوانب مختلف اطلاع‌رسانی شود و آموزش نصب علائم یکی از موارد مهم تلقی شود.

به گفته وی، طرح ساماندهی علائم ایمنی از هدف گذاری‌هایی است که نقش بسیار مهمی را در هدایت مسیر و کاهش تلفات جاده‌ای را دارد.

سرپرست معاونت راهداری استان تهران گفت: مهمترین عامل بحث ساماندهی علائم موجود است تابلوها گاهی نه‌تنها کم نیست، بلکه در برخی جاده‌ها ما با انباشتگی تابلو و علائم هم مواجه هستیم که این موضوع می‌تواند مشکل‌ساز شود، به این معنی که فراوانی تابلوها و علائم می‌تواند حساسیت رانندگان را نیز نسبت به پیام این تابلوها کم کند.

وی اشاره کرد: با یک نظارت ساده می‌توان مشکلات جانمایی علائم را بدون هیچ هزینه‌ای حل و تاثیر شگرف آن را روی آرایش جاده‌ها دید.

یاسمی با اشاره به اینکه که سرعتهای مجاز قانونی بسته به نوع راه تعیین شود خاطر نشان کرد:تابلوهای سرعت نباید بی نتیجه گزارده شوند 

نظر شما