شناسهٔ خبر: 54288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محسنی خبر داد:

راه‌اندازی آزمایشی ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندرخرمشهر

محمد محسنی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه‌اندازی آزمایشی ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندرخرمشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی گفت: راه‌اندازی آزمایشی ترمینال مکانیزه مواد معدنی در این مجتمع بندری با حضور رئیس اداره محیط زیست و اعضای شورای شهر خرمشهر انجام شد و این ترمینال در هفته دولت آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی اظهار کرد: این اقدام در راستای کاهش خطرات آلودگی زیست محیطی ناشی از تخلیه و بارگیری مصالح ساختمانی به‌ویژه کلینکر و همچنین توجه به سلامتی شهروندان خرمشهری صورت می‌گیرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اینکه این ترمینال در حال احداث و تکمیل است، افزود: دیوار کشی بتنی ۳ متری در ترمینال مکانیزه مواد معدنی بندر خرمشهر صورت گرفته و به دستگاه مه پاش و شوتینگ آب نیز مجهز شده است.

محسنی در خصوص تهیه ماشین آلات استاندارد این ترمینال گفت: یک دستگاه شیپ لودر با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن که ظرفیت بارگیری بالایی برای بارگیری مواد معدنی دارد توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذار خریداری شده و تهیه یک دستگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی افزود: دستگاه یاد شده کاملا جدید و توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

محسنی کاهش خطرات و آلودگی های زیست محیطی، افزایش سرعت بارگیری، صرفه جویی در وقت و هزینه را از جمله مزایای بکار گیری این دستگاه عنوان کرد.

به گفته مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر این ترمینال زمینه فرصت های شغلی جدید را نیز فراهم می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما