شناسهٔ خبر: 54364 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

انتقاد مدیر عامل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی از تصمیم‌های اخیر آمریکا:

دولت‌ها به قوانینی که خود وضع کرده اند احترام بگذارند

دو ژونیاک مدیر عامل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی با انتقاد از تصمیماتی که به کاهش تعداد مسافر در صنعت هوانوردی جهانی منجر می‌شوند گفت: این غیر قابل قبول است که استاندارهای جهانی توسط دولت‌هایی که آن ها را ایجاد کرده‌‌اند، نادیده گرفته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، الکساندر دو ژونیاک، مدیر عامل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) با اشاره به وجود بحران ظرفیت در صنعت هوانوردی و کاهش درآمدزایی این صنعت گفت: هر کاری که فعالیت‌های تجاری را کاهش دهد و باعث کاهش شمار مسافران خطوط هوایی شود، خبر بدی برای ماست.

بر اساس گزارشی که در تارنمای یاتا منتشر شده، دو ژونیاک که در نشست سالانه این انجمن سخنرانی می‌کرد، ایجاد ارتباطات ایمن، تضمین شده، در دسترس و پایدار را ماموریت اصلی صنعت هوانوردی دانست و افزود: استانداردهای جهانی باید توسط دولت‌هایی که این استانداردها را ایجاد کرده‌اند، حفظ شود. ما باید راهکارهایی بهینه برای غلبه بر بحران ظرفیت پیدا کنیم.

وی خواهان دفاع تمام قد از استاندارهای جهانی که تحولات ایمن و کارا را در صنعت هوانوردی ایجاد کرده‌اند شد و گفت: این غیر قابل قبول است که استاندارهای جهانی توسط دولت‌هایی که آن ها را ایجاد کرده‌‌اند، نادیده گرفته می‌شوند.

دو ژونیاک ادامه داد:  قوانین باید ارزش افزوده ایجاد کنند. قانون گذاران باید برای حفتظت از منافع مصرف‌کنندگان قدرت رقابت را به رسمیت بشناسند و از انحراف بازار از کارایی با استفاده از قوانینی که خواست مصرف‌کنندگان را پیش‌بینی می‌کنند، پرهیز کنند.

این سخننان در حالی ایراد شده است که ایالات متحده آمریکا در اقدامی یکجانبه و بر خلاف مقررات بین المللی از برجام خارج شده و با تحمیل قوانین سرزمینی خود به جهان، از فروش هواپیما به ایران جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر اقدام آمریکا برای وضع تعرفه های تجاری که با اعتراض بسیاری از کشورهای جهان روبرو شده، عملا نقض قوانینی که آمریکا سال‌ها برای استقرارشان در جهان پایفشاری کرده، و بی‌شک می‌تواند مصداق اقداماتی باشد که مدیر عامل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی در سخنان خود به آن‌ها اشاره کرده است.

گفتنی است نشست سالانۀ انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) روز یکشنبه در سیدنی با حضور ۱۳۰ مدیرعامل و هزار نماینده از خطوط هوایی بین‌المللی برگزار شد، و فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به عنوان نماینده ایران در این نشست حضور داشت.

نظر شما