شناسهٔ خبر: 54395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با قراردادی ۹ میلیارد ریالی و در بازه زمانی شش ماهه صورت گرفت؛

عملیاتی شدن طرح احداث پل خور آباد محور قم – کهک

عباس شکوری عباس شکوری عنوان کرد: با قرادادی بالغ بر ۹ میلیارد ریال وبازه زمانه‌ای شش ماهه، پل خور آباد محور قم – کهک احداث وبه بهره برداری می رسد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درراستای ارتقا سطح ایمنی و کاهش و رفع نقاط حادثه ساز جاده‌ای ، طرح احداث پل خور آباد واقع در مور قم – کهک عملیاتی شد.

 عباس شکوری رییس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد : عملیات اجرایی طرح احداث پل خور آباد همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر آغاز که امید است با توجه به تمهیدات به عمل آمده، حد اکثر تاپایان آذرماه سال جاری تکمیل و مورد بهره برداری قرارگیرد.

 وی هزینه اجرایی احداث پل خور اباد را بالغ بر ۹ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : طول پل در حال احداث خور اباد افزون بر ۴۵ متر و عرض آن ۱۱ متر است.

 شکوری در خصوص دیگر مشخصات این پل نیز اظهار داشت : ارتفاع آزاد آن متغیر و بین ۳.۵ تا ۴متر و طول دیواره های برگشتی نیز در طرفین پل ۲۰متر لحاظ شده است.

 رییس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم به دیگر موارد ملحوظ در احداث پل خور آباد به سازه بتن آرمه‌ای آن اشاره کرد و توضیح داد: نوع سازه پل، بتن ارمه و به صورت یکپارچه و بدون درزانبساط ( نئوپرن )  و با عرشه تیر و دال اجرا می شود.  

شکوری در توجیه و ضرورت احداث پل خور اباد نیز مطرح کرد : به دلیل سیلابی بودن مسیر( محل احداث پل ) که گاها در فصول بارندگی موجب وارد امدن خساراتی میگردید طرح احداث این پل از خرداد ماه سال جاری عملیاتی شد.

نظر شما