شناسهٔ خبر: 54416 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زندی فر خبر داد:

بهره‌برداری از زیرگذر حاجی‌آباد (اراک) تا پایان سال

زیر گذر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از انتخاب پیمانکار برای احداث رمپ‌های وردی و خروجی زیرگذر حاجی‌آباد شهرستان اراک خبر داد و گفت: این زیرگذر تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر با بیان اینکه این زیرگذر راه روستای حاجی‌آباد به اراک را در بزرگراه اراک- قم در دسترس قرار می‌دهد، افزود: باکس‌های ورودی و خروجی تقاطع غیر هم‌سطح حاجی‌آباد به عرض شش متر در هر طرف رفت‌وبرگشت، از سال ۹۴ تاکنون نصب شده بود ولی رمپ‌های ورودی و خرجی آن به علت داشتن معارض، عدم تخصیص اعتبار و نیاز به جابجایی تأسیسات زیربنایی و کندی همکاری دستگاه‌های خدمات رسان اجرایی نشده بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه اجرای باکس حدود ۶۰۰ میلیون تومان و اجرای رمپ‌ها نیز حدود ۶۵۰ میلیون تومان است، اظهار کرد: قرار است پیمانکار ظرف مدت کمتر از ۹ ماه عملیات اجرایی راه‌های دسترسی زیرگذر حاجی‌آباد را به پایان برساند.

زندی فر با تأکید بر اینکه زیرگذر حاجی‌آباد یکی از نقاط پرحادثه استان به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط روزانه حدود ۳۰۰۰۰ خودروی سنگین و سبک از بزرگراه اراک-قم گذر می‌کنند که این زیرگذر سهم عمده‌ای از عبور ایمن در محدوده مذکور داردکه با احداث این تقاطع این نقطه پرحادثه نیز رفع می‌شود. همچنین یک پل عابر پیاده روگذر در دستور کار این اداره کل برای عبور و مرور اهالی این منطقه به سمت مقابل بزرگراه قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای احداث این زیرگذر بالغ‌بر ۶ هزار متر زمین از کشاورزان و مالکین آزادسازی شده است، گفت: ۱۵ درصد این زمین‌ها از کشاورزان خریداری‌شده و مابقی به‌صورت تهاتر انجام‌گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مشکل جابجایی تأسیسات این زیرگذر نیز انجام‌شده است افزود: دو خط لوله گازی که  در رمپ‌های ورودی و خروجی زیرگذر وجود داشت با همکاری شرکت گاز استان مرکزی جابجا شده است همچنین کابل مخابرات و فیبر نوری نیز در ضلع شمالی و جنوبی جابجا شده است و مشکلی برای اجرای عملیاتی زیرگذر وجود ندارد.

زندی فر ادامه داد: این زیرگذر علاوه برافزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای؛ استفاده از دوربرگردان برای خودروها را نیز آسان‌تر می‌کند چراکه زیرگذر حاجی‌آباد در کیلومتر ۴ جاده اراک واقع‌شده است و تا کیلومتر ۸ عملاً دوربرگردانی در این محور وجود نداشت که با احداث زیرگذر در این خصوص صرفه‌جویی در مصرف سوخت  و استهلاک ماشین‌آلات نیز خواهد شد.

نظر شما