شناسهٔ خبر: 54429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

میرجعفریان خبر داد:

پروژه راه‌سازی قاضی خان- بدره در استان ایلام در مراحل پایانی است

سید کمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پروژه راه‌سازی قاضی خان- بدره (سیروان-بدره) در استان ایلام در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان ایلام، سید کمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از این پروژه گفت: طول این پروژه ۱۳ کیلومتر است که ۷ کیلومتر آن از سمت سیروان در چند سال گذشته به انجام رسیده است اما عملیات راه‌سازی ۶ کیلومتر باقیمانده که سخت‌ترین قسمت مسیر است در حال انجام است.

میرجعفریان در خصوص این ۶ کیلومتر گفت: این قسمت از مسیر یک تونل ۲۰۰ متری دارد که حفاری آن در چند روز گذشته به پایان رسید و یک پل بزرگ ۱۶۰ متری با ۸ دهانه ۲۰ متری دارد که عملیات اجرایی این پل نیز تقریباً به پایان رسیده است و در کل حجم بزرگ عملیات خاکی نیز در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: این ۶ کیلومتر از مسیر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مجموعاً کل مسیر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تخصیص اعتبار لازم پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از این محور باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام این پروژه را در آینده برای استان بسیار مهم دانست و افزود: بهره‌برداری از این مسیر ارتباط شهرستان‌های سیروان و چرد اول با شهرستان‌های جنوبی را تسهیل و به‌مراتب کوتاه‌تر خواهد کرد و حتی با بهره‌برداری از پروژه‌های دیگر منطقه همچون سرتنگ- هلسم (سیروان- چرداول) ارتباط شهرستان‌های استان کرمانشاه به شهرستانهای استان خوزستان نیز نزدیک‌تر خواهد شد.

نظر شما