شناسهٔ خبر: 54446 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکا فرودگاه‌های آذربایجان شرقی خبر داد:

افزايش ۶۰ درصدی پرواز خارجی از فرودگاه تبريز/ توسعه ترمینال شماره ۳ با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: در چهار سال اخير تعداد مسافران و پروازهای خار جی فرودگاه تبريز ۶۰ درصد افزايش يافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های آذربايجان شرقی، مصطفي صفايی، مديرکل فرودگاههای استان با حضور در برنامه زنده «سحرلر»  به تشريح آخرين دستاوردها و پيشرفتهای فرودگاه تبريز پرداخت.

صفایی در ابتدا با اشاره به جایگاه ممتاز فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به عنوان یکی از فرودگاههای برتر کشور گفت: ایمنی پروازها و خدمات رسانی، دو وظیفه اصلی تمام فرودگاههای کشور است  و فرودگاه تبریز با دارا بودن پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری و نيز دو باند استاندارد برای نشست و برخاست هواپیما، جزو برترین فرودگاه های کشور در این دو حوزه محسوب می شود.

مدیرکل فرودگاه های استان در باره اقدامات فرودگاه تبریز برای میزبانی مطلوب از مسافران رویداد ۲۰۱۸ گفت: در همین راستا و در سال های اخیر اولویت اصلی اداره کل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی افزایش تعداد پروازها و مسافران خارجی فرودگاه تبریز بوده است که رشد ۶۰ درصدی آمار پرواز و مسافر خارجی فرودگاه تبریز درچهارسال اخیر نشان از به ثمر نشستن این تلاش ها دارد.

صفایی گفت: علاوه بر افزایش پروازهای خارجی، اقدامات متنوعی برای بهسازی ترمینال ها و محیط فرودگاه  تبریز انجام گرفته است که بهسازی ترمینال فرودگاه تبریز با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و نيز عملیاتی  كردن دستگاه ILS  باند تمام بتنی فرودگاه تبریز از جمله آنهاست.

مدیرکل فرودگاه های استان افزود: اکنون دو پروژه مهم توسعه و بهسازي اپرون و نيز توسعه ترمينال شماره ۳ فرودگاه تبریز با اعتبار ۳۰ ملیارد تومان در حال انجام است و توسعه و پیشرفت فرودگاه تبریز با قدرت ادامه خواهد یافت.

نظر شما