شناسهٔ خبر: 54469 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

وقوع رگبار و رعد و برق و  وزش باد شدید تا ۲ روز آینده در اکثر نقاط کشور/ احتمال وقوع بارش‌های رگباری با پتانسیل تشدید روان‌آب و ایجاد سیل‌های ناگهانی

باران سازمان هواشناسی کل کشور طی انتشار اطلاعیه‌ای از وقوع رگبار و رعد و برق و  وزش باد شدید در بعد از ظهر و اوایل شب یکشنبه و دوشنبه در اکثر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کل کشور طی اطلاعیه‌ای از وقوع رگبار و رعد و برق و  وزش باد شدید در بعد از ظهر و اوایل شب یکشنبه و دوشنبه  در مناطق زیر خبر داد:

یکشنبه۹۷/۳/۲۰: نیمه جنوبی  استان اردبیل،  استان‌های زنجان، قزوین،  دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز،  مازندران،  گلستان، سمنان و خراسان شمالی.

دوشنبه ۹۷/۳/۲۱:  نیمه جنوبی  استان اردبیل،  استان‌های زنجان، قزوین،  دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، مازندران،  گلستان، سمنان و خراسان شمالی، برخی نقاط آذربایجان شرقی  بخصوص دامنه‌های غربی سهند و شمال آذربایجان غربی    

احتمال رخداد توفان‌های تندری  در روزهای نسبتا گرم بهاری و تابستان  با تشکیل ابرهای جوششی  در بعد از ظهر و اوایل شب بسیار زیاد است. از این رو  وقوع بارش‌های  رگباری با پتانسیل تشدید روان‌آب و ایجاد سیل‌های ناگهانی، وقوع آذرخش و ریزش تگرگ در مناطق مستعد  و همچنین تندبادهای لحظه ای در مناطق یاد شده پیش بینی می شود. 

بر این اساس توجه به توصیه‌های زیر ضروری است:

۱- خودداری از برپایی چادر و کمپینگ  در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها

۲- در هنگام وزش باد شدید و شرایط توفانی  پناه گرفتن موقت در مکان‌های امن

۳-   با مشاهده رعدو برق اجتناب از استقرار در مناطق مرتفع و نزدیکی  دکل‌های برق و درختان .

برچسب‌ها:

نظر شما