شناسهٔ خبر: 54509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محسنی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف برق در بندر خرمشهر

محمد محسنی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف برق در این مجتمع بندری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی گفت: به‌منظور مدیریت مصرف برق در این مجتمع بندری جلسات متعددی در خصوص برنامه‌ریزی و ارائه راهکار صرفه‌جویی و کاهش مصرف برگزار و با در نظر گرفتن شرایط عملیاتی، بهترین مدل کاهش مصرف انرژی انتخاب شد.

وی افزود: طبق بخشنامه دولت اولین گام اجراشده در راستای کاهش مصرف برق در بندر خرمشهر و به‌منظور پاسخگویی مناسب به مبادلات اقتصادی و مراودات تجاری فعال در حوزه دریایی و بندری، تغییر ساعات اداری از ۸ صبح الی ۱۶ قبل به ساعت ۷ صبح الی ۱۴ است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به گرمای شدید هوا و مشکلات پایداری شبکه‌های برق شهری اظهار کرد: صرفه‌جویی در روشنایی سطح مجتمع و کاهش مصرف برق دستگاه‌های سرمایشی ازجمله اقدامات اجراشده در بندر خرمشهر است.

به گفته محسنی بر اساس محاسبات انجام‌شده، مصرف انرژی الکتریکی در این اداره کل نسبت به مردادماه سال گذشته ۱۴.۴۶ درصد کاهش داشته است.

وی ابرار امیدواری کرد: با مجموعه اقدامات اجراشده شاهد کاهش چشمگیر مصرف برق و عدم خاموشی در مجتمع بندری خرمشهر باشیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: مدیریت مصرف برق در راستای کمک به پایدارتر کردن شبکه برق شهر و مسئولیت اجتماعی برای رفاه حال مردم صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما