شناسهٔ خبر: 54543 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نشست هم اندیشی لایروبی بنادر شمالی عنوان شد؛

لایروبی بنادر شمالی؛ نقطه قوت عملکرد سازمان بنادر است/ رشد ۱۶ درصدی عملیات لایروبی در بندر نوشهر

جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: عملیات لایروبی در حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر طی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد تقی انزان پور در نشست هم اندیشی لایروبی بنادر شمالی افزود: طی سال گذشته به میزان ۲۲۷۶۱۰ متر مکعب لایروبی در حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

 وی با اشاره به لزوم کار مطالعاتی در خصوص انباشت رسوب در بنادر شمالی خاطر نشان کرد : متأسفانه  برداشت بی رویه از جنگل و همچنین استقرار کارخانه های شن و ماسه  درکنار رودخانه ها موجب فرسایش خاک و سرازیر شدن حجم زیاد رسوب به دریای خزر و بنادر شمالی می شود که نیازمند پیش بینی اقدامات اساسی در این زمینه است.

علیرضا خجسته؛ مدیر کل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست لایروبی بنادر شمالی را نقطه قوت عملکرد سازمان بنادر در سطح بنادر کشور عنوان کرد وافزود: حجم عملیات لایروبی در بنادر شمالی در دو سال اخیر بیش از پیش بینی های صورت گرفته بوده است. این نشان می دهد تشریک مساعی و تعامل سازنده بین مسئولان و کارکنان بنادر شمالی و شرکت پیمانکار وجود دارد.

حسین چراغی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص لایروبی بنادر شمالی طی دو سال گذشته، گفت: چالش های که در این حوزه وجود دارد باید برطرف شود تا روند لایروبی با سرعت دنبال شود. تأمین ناوگان و تجهیزات مورد نیاز لایروبی در بنادر شمالی ضرروت دارد.

نظر شما