شناسهٔ خبر: 54545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام كرد:

بهره‌برداری از ۳۱ كيلومتر بزرگراه در محورهای تايباد- تربت جام و خواف- سلامی

اخوان عبداللهیان مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی از بهره برداری۳۱ كیلومتر بزرگراه با ۵۵۰میلیارد ریال اعتبار طی سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر عملیات احداث ۳۱.۱ كیلومتر راه و كنارگذر  به عنوان بخشی از احداث بزرگراه مشهد - سنگ بست - فریمان – تربت جام –تایباد – دوغارون در حال اجراست.

وی درباره پروژه های به بهره برداری رسیده گفت: پروژه قطعه چهارم محور تربت جام- فریمان به عنوان بخشی از احداث بزرگراه مشهد - سنگ بست - فریمان – تربت جام –تایباد – دوغارون تكمیل و در سال ۱۳۹۵ به طول ۱۵ كیلومتر به بهره برداری رسیده است.

اخوان عبداللهیان ادامه داد: برای این پروژه كه ۱۵ كیلومترطول دارد۱۷۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: بهبود شاخص هایی نظیر افزایش طول بزرگراه و راه شریانی استان به ازای هر ۱۰۰۰ كیلومتر راه برون شهری، افزایش تعداد مسافر عبوری به ازای هر كیلومتر راه برون شهری، كاهش تعداد تصادفات و متوفیات به ازای هر ۱۰۰۰كیلومتر راه برون شهری ، افزایش سرعت حمل و نقل كالا و مسافر، تاثیر بسیار زیاد بر شاخص های اجتماعی، اقتصادی، توریستی و صنعتی استان و همچنین از لحاظ حمل و نقل كالاهای ترانزیتی، حمل محصولات كشاورزی و عبور مسافران از اهداف اجرای این پروژه بوده است.

مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص دیگر پروژه های بهره برداری شده همچنین افزود: محور خواف – سلامی به طول ۲۱ كیلومتر با اعتبار ۳۸۵ میلیارد ریال با مشاركت وزارت صنعت، معدن و تجارت و محور تایباد-تربت جام به طول ۱۱ كیلومتر و اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال به بهرداری رسیده است.

وی به دیگر پروژه های در حال اجرا اشاره كرد و گفت: ۱۳ كیلومتر از كنارگذر محور تربت جام، ۴ كیلومتر از محور تایباد-دوغارون، ۹.۱ كیلومتر از محور سنگ بست و ۵ كیلومتر از محور تربت جام – فریمان با  ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا می باشد.

نظر شما