شناسهٔ خبر: 54547 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور خبر داد:

جابجایی ۱۶ میلیون تن کالا و ۴.۹ میلیون نفر سفر در بنادر هرمزگان/ صادرات غير نفتی ۱۴.۷درصد افزایش یافت

بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۱۶ میلیون تن انواع کالا و ترابری بیش از ۴میلیون و ۹۰۰هزار نفر سفر در کارنامه عملیاتی بنادر این استان طی دو ماهه سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور طی نشستی به تشریح عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان در دوره زمانی دو ماهه نخست سال ۹۷ پرداخت و با اشاره به وجود پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در این استان، اظهار داشت: طی این مدت، ۳۸۶ هزار و ۳۳ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد .

سفرهای دریایی به مرز ۵میلیون نفر سفر رسید

وی با اشاره به برخورداری به بهره مندی هرمزگان از پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور و بنادر مجهز مسافری، افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای خردادماه، ترابری ۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۵۴ نفر سفر در پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ۱۶ میلیون تن کالا

عفیفی پور خاطرنشان کرد: طی این مدت، در مجموع ۱۶ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۱۹۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

به گفته این مقام مسئول، از مجموع این رقم، ۱۰ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۹۵۹ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۵ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۳۴ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

افزايش ۱۴.۷درصدی صادرات غير نفتي

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری، ۶ ميليون و ۳۳۹ هزار و ۵۸۹ تن انواع كالاهاي غیرنفتی صادر شد که رشد ۱۴.۷ درصدی به ثبت رسید.

وی از واردات يك ميليون و ۳۳۸ هزار و ۲۳۶ تن و کابوتاژ يك ميليون و ۴۵۹ هزار و ۳۴۳ تن از اینگونه کالاها سخن به میان آورد و افزود: همچنین، بالغ بر ۵۲۹ هزار و۵۳۶ تن کالای غیرنفتی، ترانشیپ و ۹۰۵ هزار و ۱۷۳تن نیز ترانزیت شد.

صادرات نفتی ۳.۱درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی طی دو ماه گذشته را دو میلیون و ۲۱۶ هزار و ۶۳۳ تن با رشد ۳.۱درصدی اعلام کرد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۲ تن از این گونه محموله ها به ثبت رسید .

وی افزود: ۲۱۵ هزار و ۷۷۷ تن فرآورده نفتی نیز وارد بنادر این استان شد که کاهش ۵۳.۳ درصدي داشته است.

عفیفی پور با اعلام خبر رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت فرآورده های نفتی گفت: حجم ترانزیت این محموله های تجاری، ۱۱ هزار و ۱۱۲ تن بوده است.

تردد بيش از ۳۸هزار فروند شناور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی دو ماه سال جاری را ۳۸ هزار و ۲۸۷ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۹۲۳ فروند مربوط به کشتی های بالای هزار تن و ۳۷ هزار و ۳۶۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

نظر شما