شناسهٔ خبر: 54551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان است/ ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان ساخته شده است

جلسه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از آماده شدن ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر برای تحویل در آینده نزدیک به متقاضیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، احمد اصغري مهرآبادی در نشست شورای مسکن استان هرمزگان افزود: در حال حاضر ۳۰۰ هزار واحد مسكن مهر ساخته شده در سطح كشور وجود دارد كه پس از اتمام خدمات زيربنايي تحویل متقاضیان می شود.

وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر هرمزگان اظهار داشت: از مجموع ۵۵ هزار واحد مسكن مهر كه كار ساخت آن در استان هرمزگان آغاز شد، ساخت نزديك به ۵۰ هزار واحد به اتمام رسيده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن های تحویلی باید خدمات زیربنایی آن کامل باشد، افزود: به طور جدي پيگير رفع مشكل خدمات زيربنايي از جمله آب و برق در واحدهاي مسكن مهر هستيم.

وي ادامه داد: طبق دستور رئيس جمهور تمامي پروژه هاي مسكن مهر در سطح كشور بايد در سال جاري تكميل و به اتمام برسد كه تمام تلاش خود را در اين راستا انجام خواهيم داد.

مهرآبادی با بيان اينكه در دولت تدبير و اميد با وجود تنگناهاي مالي نزديك به يك ميليون واحد مسكن مهر به متقاضيان تحويل داده شده است، تصريح كرد: از ابتداي آغاز طرح مسكن مهر، نزديك به دو ميليون واحد مسكوني در قالب اين طرح ساخته شده است.

استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت: طبق برنامه ريزي صورت گرفته تا هفته دولت سال جاري پنج هزار واحد مسكن مهر در هرمزگان به طور كامل و با وصل شدن انشعابات آب و برق اين واحدها به بهره برداري خواهد رسيد.

فریدون همتی با اشاره به تصميمات اتخاذ شده در اين نشست و تقسيم كار صورت گرفته ميان دستگاه هاي اجرايي جهت تكميل طرح هاي مسكن مهر در هرمزگان، عنوان كرد: در اين راستا مقرر شد شهرك مسكن مهر پيامبر اعظم (ص) بندرعباس به شهرداري بندرعباس تحويل داده شود تا خدمات رساني بهتري به مردم اين شهرك صورت گيرد.

وي ادامه داد: طبق برنامه ريزي صورت گرفته تا هفته دولت سال جاري پنج هزار واحد مسكن مهر در هرمزگان به طور كامل و با وصل شدن انشعابات آب و برق اين واحدها به بهره برداري خواهد رسيد.

استاندار هرمزگان افزود: طرح روشنايي معابر شهرك مسكن مهر پيامبر اعظم (ص) بندرعباس نيز طي سه فاز تا هفته دولت امسال اجرايي مي شود و شهرداري بندرعباس نيز در زمينه ايجاد فضاي سبز و آسفالت معابر اين شهرك اقدام خواهد كرد.

همتی تصريح كرد: ديگر نيازهاي اين شهرك از جمله ايجاد شبكه جديد فاضلاب، مدرسه، مسجد و اماكن ورزشي احصا شده و با تخصيص منابع بخشي از نيازهاي زيرساختي شهرك پيامبر اعظم (ص) بندرعباس تا هفته دولت و بخش ديگري تا پايان سال جاري تكميل مي شود.

وي گفت: به ساكنان واحدهاي مسكن مهر در هرمزگان اطمينان مي دهم كه مسائل آنان را به طور منظم و هفتگي مورد بررسي قرار مي دهيم و در جهت رفع مشكلات تصميم گيري مي شود تا آسايش، رفاه و آرامش مناسبي براي ساكنين اين واحدها ايجاد شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: همچنين در خصوص تعدادي از تعاوني هاي مسكن مهر در هرمزگان كه در دادگستري پرونده دارند با همكاري دادگستري كل استان مقرر شد بخش ويژه اي براي تسريع در رسيدگي به مسائل آنان مشخص شود.

همتی اضافه كرد: از مردم ساكن در واحدهاي مسكن مهر مناطق مختلف استان هرمزگان نيز مي خواهيم تا همراهي لازم را با دستگاه ها در جهت بهبود خدمات رساني داشته باشند.

غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز با اشاره به روند ساخت مسکن مهر در هرمزگان افزود: عمده مسکن مهر مربوط با شهر بندرعباس است که خوشبختانه بخش اعظم آن به اتمام رسیده که در تلاش هستیم روند ساخت ۵ هزار واحد دیگر نیز بزودی به اتمام برسد.

وی تحویل مسون مهر به متقاضیان را منوط به تکمیل زیرساخت ها دانست و گفت: مردم باید پس از تحویل مسکن تمامی امکانات مورد نیاز داشته باشند. از این رو تلاش می کنیم تا زیرساخت های مسکن مهر با همکاری سایر دستگاه های دست اندرکار در استان را فراهم آوریم.

نظر شما