شناسهٔ خبر: 54624 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت جوی:

تداوم ناپایداری‌های جوی در دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز و سواحل خزر/ روند کاهشی فعالیت سامانه بارشی از فردا/ انتظار وقوع صاعقه در مناطق کوهستانی و سیلابی شدن مسیل ها

آب و هوا براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ناپایداری‌های جوی امروز در دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز، سواحل شرقی خزر و شمال شرق خواهد بود که این مساله به صورت رگبار باران، صاعقه و وزش شدید باد موقتی همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته براساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و همچنین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، ناپایداری‌های جوی امروز در دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز، سواحل شرقی خزر و شمال شرق خواهد بود که این مساله به صورت رگبار باران، صاعقه و وزش شدید باد موقتی همراه خواهد بود.

براین اساس پیش‌بینی حکایت از آن دارد که در برخی مناطق شمال غرب نیز رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد را نیز می‌تواند شاهد بود.

در شرق تهران، شمال سمنان، دامنه‌های شرقی البرز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی شدت بارش‌ها را امروز شاهد هستیم و وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک در شمال شرق و شرق به خصوص زابل با کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

با شدت گرفتن وزش باد امروز خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی شده است.

آسمان پایتخت امروز نیمه ابری همراه با رگبار، وزش بایدهای تند موقتی و رعدوبرق خواهد بود که تهران در همین راستا بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد را تجربه کرد و دمای فردا صبح آن هم ۲۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.

در همین خصوص با توجه به انتظار وقوع صاعقه به‌خصوص در مناطق کوهستانی و هم‌چنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش بادهای شدید، توصیه می شود برای  کاهش خسارات احتمالی  و حفظ ایمنی  اقدامات  لازم  بکار گرفته شود.

از میزان فعالیت این سامانه بارشی فردا کاسته شده و در شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی بارش‌ها به صورت پراکنده مشاهده خواهند شد.

در روز جمعه هم ادامه این شرایط در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر انتظار می رود.

 

نظر شما