شناسهٔ خبر: 54641 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه جاده‌ای:

تاکید بر توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی بین ایران و قزاقستان/ آخرین وضعیت آزادراه تهران- شمال و کنار‌گذر جنوبی تهران/ برنامه‌ریزی برای رفع ۵۵۰ نقطه پرتصادف

گزارش آخر هفته علاقه‌مندی اوکراین برای دسترسی به حاشیه خلیج فارس از طریق کریدور ایران، بهره‌برداری از قطعه چهار آزادراه ارومیه- تبریز در نیمه اول امسال، بهره‌برداری از ۵۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در نیمه اول سال جاری و تاریخ ثبت نام و برگزاری بیست‌وپنجمین آزمون تاسیس شركتهای حمل‌ونقل بین المللی كالا سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل چاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

تاکید بر توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و ترانزیتی بین ایران و قزاقستان

طی دیدار سفیر قزاقستان با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران، طرفین ضمن تاکید بر همکاری های دوجانبه در شقوق مختلف حمل‌ونقل به بررسی افزایش تبادل پروانه‌های تردد کامیون، همکاری‌های فنی در زمینه ریلی، ترانزیت کالا و غلات از مسیر ایران و سرمایه‌گذاری برای ایجاد پایانه‌های لجستیکی در مرز اینچه‌برون و بنادر شمالی و جنوبی ایران توسط قزاقستان پرداختند.

علاقه‌مندی اوکراین برای دسترسی به حاشیه خلیج فارس از طریق کریدور ایران

به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، وزیر زیرساخت اوکراین تصریح کرد: ایران یک کشور قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه خاورمیانه است و با توجه به اتفاقات اخیر و اهمیت دسترسی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای ترانزیت کالا، اوکراین تمایل دارد از پتانسیل مسیر‌های ترانزیتی ایران استفاده کند.

وی با اشاره به گفتگو در مورد مشکلات رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: وزیر زیرساخت اوکراین نسبت به پیگیری این موضوع در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی قول مساعد داد. همچنین با توجه به اینکه وضعیت زیرساخت‌های جاده‌ای ایران مورد رضایت وی بود، از حضور پیمانکاران ایرانی در بازار راهسازی و نگهداری جاده‌های اوکراین استقبال شد.

بهره‌برداری از قطعه چهار آزادراه ارومیه- تبریز در نیمه اول امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای تکمیل بخش دیگری از کریدور آزادراهی شرق به غرب، ۳۵ کیلومتر دیگر از آزادراه ارومیه- تبریز در نیمه اول سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی با این توضیح افزود: بخش‌هایی از این پروژه از جمله میانگذر دریاچه ارومیه و پل شهید کلانتری در سال‌ها‌ی گذشته و ۴۰ کیلومتر آن در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون قطعه ۴ این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند.

آخرین وضعیت آزادراه تهران- شمال و کنار‌گذر جنوبی تهران

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل همچنین با اشاره به آزادراه تهران-شمال نیز بیان کرد: کارگاه‌های این پروژه نیز فعال هستند و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و شرکت آزادراهی بر تکمیل و تحویل قطعه یک این پروژه تا پایان سال جاری مصمم هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال خبرنگاران به پروژه آزادراهی کنارگذر جنوبی تهران اشاره کرد و گفت: علی‌رغم اینکه ۴۰ کیلومتر دیگر به این پروژه اضافه‌شده اما با در نظر گرفتن فراهم شدن منابع مالی از سوی دولت، واگذاری اوراق مشارکت و پرداخت ۸۰ درصد سهم دولت به کنارگذر جنوبی تهران این پروژه از روند ساخت خوبی برخوردار است و طبق گفته قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا پیمانکار این پروژه تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از ۵۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در نیمه اول سال جاری

معاون ساخت و توسعه راه‌ها خبر داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نیمه اول سالجاری بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه واقع درکریدورهای ترانزیتی در بیش از ۲۰ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: بخشی از پروژه‌های درحال احداث در استان‌های  هرمزگان و خوزستان واقع شده که شامل بخشی از بزرگراه شیراز- فسا- داراب- کهگم در استان  هرمزگان و بهسازی راه های اصلی اهواز- رامهرمز- بهبهان، ماهشهر- هندیجان- دیلم و دارخوین- شادگان-خوردورق، ایذه- باغملک- هفتگل- نمره یک و کنارگذرهای شوشتر و دزفول در استان خوزستان است که قسمتی از آنها نیز تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

برنامه‌ریزی برای رفع ۵۵۰ نقطه پرتصادف در سال ۹۷

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برنامه برنامه‌ریزی برای رفع ۵۵۰ نقطه پر تصادف در سال ۹۷ خبر داد و گفت: امسال نیز با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع عمومی و سازمان ۴۰۰ نقطه از نقاط پر تصادف شناسایی شده همراه با۱۵۰ نقطه پر هزینه از سال‌های گذشته برای رفع در برنامه قرار گرفته‌اند.

قربانی تأکید کرد: اگرچه ۱۵۸۵ نقطه پر تصادف در جاده‌های کشور از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شناسایی شده است، اما این آمار دلیلی بر اینکه فقط در این نقاط نکات ایمنی از سوی رانندگان رعایت شود نیست بلکه باید در طول مسیر به قوانین و نکات ایمنی عمل شود.

تاریخ ثبت نام و برگزاری بیست‌وپنجمین آزمون تاسیس شركتهای حمل‌ونقل بین المللی كالا

بیست‌وپنجمین آزمون تأسیس شركتهای حمل‌ونقل بین‌المللی كالا روز جمعه ۱۹ مردادماه سال جاری به‌صورت متمركز در تهران برگزار می‌گردد که علاقه مندان برای شرکت در این آزمون از روز یكشنبه ۲۷ خرداد تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۱۳ تیر ملت دارند.

كارت ورود به جلسه متقاضیان واجد شرایط، دربرگیرنده محل و زمان‌بندی آزمون، از روز دوشنبه ۱۵ مرداد با مراجعه به تارنمای آزمون(transit.rmto.ir)، قابل دریافت است.هرگونه موارد لازم نیز در تارنمای آزمون، اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

نظر شما